Miután a Hungaroringen sikerrel mutatkozott be a World Series by Renault királykategóriájában, a Formula Renault 3.5-ben, Kiss Pál Tamás Barcelonában is versenyezhetett, majd részt vett a szezon utáni két teszten a BVM Target istállóval. A 2012-es szezont a GP3-ban töltő fiatal azóta már a WSR négy csapatától kapott ajánlatot a következő idényre, de még nem áll rendelkezésére a megfelelő szponzori háttér ahhoz, hogy biztosan folytatódjon a pályafutása.
Bár a Circuit de Catalunyán nem végzett a 13. helynél előrébb, Kiss szerint ennek leginkább a gyenge rajt volt az oka, és a tempójával így is sikerült meggyőznie a főnökeit arról, hogy érdemes vele folytatniuk. "Izgalmas versenyt futottam, előztem többet is, ami Barcelonában ritka, és olyan időt tudtam menni, mint elöl (Aaro) Vaianóék, akiknek jól sikerült az időmérő" - mondta az [origo]F1hírek kérdésére egy hétvégi közönségtalálkozón, Budapesten. "Ez nagyon pozitív volt. Ennek jutalmaként kaptam a tesztet, másfél napot az eddigi teljesítményem miatt, ami szerintem nagy elismerés."
Két nappal később, a szintén Barcelonában rendezett teszten a magyar versenyző 5. lett a 24 fős mezőnyben. Ezután kapott ajánlatot két másik alakulattól is. "A Pons csapat közben keresett, hogy szeretnék, ha mennék náluk egy évet és tesztelnék is, de a feltételekben nem tudtunk megegyezni" - mondta. "Illetve a P1 Motorsport is kínált egy lehetőséget."
A 21 éves Kiss hozzátette, hogy a Comtec is érdeklődött iránta, ám főként a szponzorokon fog múlni, hogy el tudja-e fogadni valamelyik ajánlatot. "Több csapat jelezte, hogy szeretnének leszerződtetni, ennek azonban nyilván anyagi vonzatai is vannak" - magyarázta. "A nehézség az, hogy a nagyobb autóval, nagyobb kategóriával az összeg is többszöröződik, a GP3-hoz képest tehát mindenképpen nagy az ugrás."
Kiss megerősítette, hogy az FR3.5-ben akár egymillió euróba is kerülhet egy szezon a versenyzőknek. "Én kaptam ennél nagyságrendekkel kedvezőbb ajánlatot majdnem mindegyik említett csapattól, de tény és való, hogy a bajnokoknál még ennél is nagyobb összeget kérhetnek" - mondta. "Érdekesség, hogy az orosz csapattársam azért nem tudott a DAMS-szal tesztelni, mert tele van a listájuk: sorban állnak az emberek, hogy tesztelhessenek."
Várhatóan csak jövő márciusban - néhány héttel az április 6-án kezdődő 2013-as szezon nyitánya előtt - fog eldőlni, hogy a magyar versenyzőnek sikerül-e állandó helyet szereznie a Forma-1 egyik előszobájának számító WSR-ben. A kérdésre, hogy hány százalékra tartja az esélyeit, azt felelte: "Minden évben keveset adok."
"Volt olyan év, hogy ez tíz százalékhoz sem közelített, végül mégis indultam. Történnek csodák, előfordult, hogy az utolsó pillanatban jött össze valami a Tech 1-gyel vagy az Atech-hel. Bízom benne, hogy most hasonló fordulat áll be, mert jelenleg nem a száz százalékhoz közelít a mutató sajnos. Még bármi lehet."
Kiss Pál Tamás hozzátette, hogy amennyiben nem sikerül bekerülnie a WSR-be, szívesen belekóstolna a hosszú távú versenyzésbe - egyelőre csak átmeneti jelleggel. "Próbálnék tesztpilótai állást kapni valahol, vagy a Le Mans-sorozatban indulnék. Még nem próbáltam soha, de tetszik, ahogy a versenyek folynak" - jelentette ki.