A Forma-1-es csapatokat tömörítő érdekvédelmi szervezet, a FOTA nyilvánosságra hozta egy környezetvédelmi kutatásokat végző cég vizsgálatának eredményét, melyből kiderül, hogy a szervezet nyolc tagjának szén-dioxid-kibocsátása két év alatt összesen 7%-kal csökkent. A Trucost nevű cég a 2009 és 2011 közötti időszakról készített elemzést, és hét különböző területen vizsgálta az istállók karbonkibocsátását.
A környezetkímélőbb Forma-1 megteremtésére törekvő csapatok négy területen értek el kedvező eredményeket. Bár a motorokra vonatkozó szabályok nem változtak 2009 és 2011 között, az F1-es autók szén-dioxid-kibocsátása mégis 24%-kal csökkent, 638 tonna szén-dioxid egyenértékről 486 tonna egyenértékre. Jelentős csökkenés figyelhető meg az elektromos áram felhasználása, valamint az új alkatrészek gyártása közben kibocsátott szén-dioxid mennyiség tekintetében is. A csapatok által használt egyéb járművek szintén 8%-kal kevesebb káros anyagot bocsátottak ki 2011-ben.
Három olyan terület van, ahol az istállók jobban szennyezték a környezetet 2011-ben, mint két évvel korábban: a csapattagok utaztatása, valamint a felszerelések szállítása közben 39, illetve 16%-kal nőtt a karbonkibocsátás. A csapatok mindennapi munkájához szükséges üzemanyag-felhasználás szintén nagyobb karbonemisszióval járt. Az adatok összesítése után elmondható, hogy a 2009-ben kibocsátott 223,794 tonna szén-dioxid egyenérték helyett 2009-ben ez az érték már csak 208,373 tonna volt, összességében tehát 7%-os csökkenés tapasztalható.
"Nagyon örülünk, hogy ilyen rövid idő alatt ilyen jelentős csökkenést értünk el a szén-dioxid-kibocsátás terén" - nyilatkozta Martin Whitmarsh, a FOTA elnöke. "A Trucost segítségével olyan rendszereket sikerült bevezetnünk, amelyek kordában tartják a csapatok karbon-kibocsátását, és feltérképezik azokat a területeket, ahol további csökkenésre van szükség. Továbbra is arra fogunk koncentrálni, hogy javítsunk az üzemanyag-felhasználás hatékonyságán, valamint a teherszállítás megfelelőbb módját is szeretnénk megtalálni."
Richard Mattison, a Trucost vezérigazgatója hozzátette, hogy a Forma-1-ben tapasztalt kedvező változások az utcai autók gyártásában is széles körben hasznosíthatóak lesznek. A kimutatásból ugyanakkor kiderül az is, hogy a sport üvegházhatású gáz kibocsátásának mindössze 2,3 százaléka származik közvetlenül a versenyautók üzemeltetéséből, a többi a csapatok járulékos tevékenységének következménye.
A nyolc istálló - a McLaren, a Lotus, a Mercedes, a Sauber, a Force India, a Williams, Caterham és a Marussia - teljes emissziója szén-dioxid egyenértékben így változott két év alatt:
CO2 emisszió tonna (tCO2e) | |||
2011 | 2009 | Változás | |
F1-es autók | 486 | 638 | -23,82 % |
Elektromos áram | 54 961 | 64 110 | -14,27 % |
Alkatrészek, nyersanyagok | 97 969 | 113 969 | -14,04 % |
Egyéb járművek | 5 220 | 5 679 | -8,08 % |
Szállítás | 20 510 | 17 638 | +16,28 % |
Üzleti célú utazások | 19 790 | 14 256 | +38,82 % |
Egyéb üzemanyagok | 9 437 | 7 504 | +25,76 % |
Összesen | 208 373 | 223 794 | -6,89 % |