Fernando Alonsót nem zavarja, hogy csak a február 19. és 22. között, Barcelonában megrendezésre kerülő második teszten próbálhatja ki a Ferrari új autóját, az F138-at, mivel azt a jövő héten kezdődő első ciklusban Felipe Massa és a nemrég szerződtetett Pedro de la Rosa fogja vezetni.
Alonso úgy érzi, így nyugodtabb körülmények között készülhet a közelgő szezonra, és azt mondja, egyébként is megbízik csapattársa munkájában. "Nagy érdeklődéssel fogom követni a tesztet, a Jerezből érkező információkat folyamatosan figyelem majd" - magyarázta az F138 pénteki bemutatóján. "A következő hetekben mindenképpen arra fogok koncentrálni, hogy felkészüljek a világbajnokságra."
"Decemberben és januárban meglehetősen elfoglalt voltam, még egy héttel ezelőtt is lekötöttek a különféle tevékenységek. Úgyhogy most jó lesz a háttérbe vonulni kicsit, és a felkészülésre koncentrálni, hogy Ausztráliától Brazíliáig száz százalékos legyek."
"Szerencsések vagyunk, hogy ennél a csapatnál megbízunk egymásban. Minden teljesen nyíltan zajlik. A csapat nem csak egy emberből áll..."
A Ferrarit irányító Stefano Domenicali nem számít rá, hogy a tavalyi modellből továbbfejlesztett F138 azonnal a mezőny legjobbja lesz. "Szerintem nem várhatjuk el, hogy ez az autó sokkal gyorsabb legyen a többiekénél, bár az fantasztikus volna" - jelentette ki. "Mindkét lábbal a földön kell maradnunk, arra törekedve, hogy az autónk felvegye a versenyt az ellenfelekével."
Bár a Lotus azért nem hidalta át az idén már engedélyezett panellel a lépcsőt az autója orrában, mert az szerintük tömegnövekedéssel jár, Domenicali azt állította, ők elsődlegesen nem esztétikai okokból tüntették el a tavaly gyakran kifogástolt törést. "Azért választottuk ezt az utat, mert az egész projekt célja a teljesítmény fokozása volt, és ez arra a területre is vonatkozik" - mondta. "Ráadásul így szebb is!"
Az F138 fejlesztéséhez a csapatnak a Toyota kölni szélcsatornáját kellett használnia, amiről a Ferrari főtervezője, Nicolas Tombazis elismerte, hogy nem ideális. "Az idei szezonra épített autónkon minden munkálatot a Toyota németországi szélcsatornájában fogunk elvégezni, amíg a saját, maranellói berendezésünket modernizáljuk. Már tizenkét éve szolgál minket, és fejlesztésre szorul" - magyarázta. "Az ideális az lenne, ha itt, helyben lenne a szélcsatornánk."
"Nem mondhatnám, hogy tökéletes megoldás a kölni berendezést használnunk, de a közép- és hosszútávú szempontokat figyelembe véve úgy döntöttünk, előnyösebb modernizálni a sajátunkat. Közben igyekeztünk gondoskodni róla, hogy a kommunikáció és a logisztika terén így is hatékonyak maradjunk 2013-ban."
Alonso hozzátette, hogy hiba lenne az autó külleméből következtetni a várható teljesítményére. Az élmezőnyben "csak néhány tizedmásodperces különbségek vannak, és ennyit ránézésre nem lehet megállapítani" - mutatott rá.