Annak ellenére, hogy még a 2013-as szezonkezdetre is több mint egy hónapot várni kell, a csapatok többsége már most elkezdte 2014-es modelljének tervezését. Ennek oka, hogy a mérnököknek jövőre jelentős szabályváltozásokkal kell megküzdeniük: a V8-as szívómotorokat felváltják az 1,6 literes, V6-os turbók, és ezzel párhuzamosan az aerodinamikára vonatkozó előírások is módosulnak.
Már múlt héten elterjedt, hogy a Ferrari különleges segítséget vesz idénybe a 2014-es autója tervezéséhez, hétfőn pedig a csapat is megerősítette a hírt: egykori főtervezőjük, Rory Byrne ismét aktív szerepet vállal a fejlesztésekben. A dél-afrikai szakember 2006-ban vonult vissza a Forma-1-ből, azóta leginkább az utcai autók tervezésére koncentrált. Bár az elmúlt években sem határolódott el teljesen az F1-es csapat munkájától, az Autosport értesülései szerint a 2014-es modell fejlesztésére lényegesen nagyobb befolyása lesz.
A 69 éves Byrne 1981-ben, a Toleman színeiben kezdett a Forma-1-ben dolgozni, és 1996-ig maradt a nevét időközben Benettonná változtató istállónál. A csapat Michael Schumacherrel 1994-ben és 1995-ben megnyerte a világbajnoki címet. Byrne a némethez hasonlóan a Ferrarinál folytatta pályafutását, ahol kulcsszerepet vállalt a 2000 és 2004 között aratott öt világbajnoki győzelemben.