A Caterham kedden reggel, a jerezi bokszutcában leplezte le 2013-as autóját, amely egyelőre nem tartalmaz jelentős újításokat a csapatot a tavalyi konstruktőri összetettben a 10. helyre juttató elődjéhez képest, de a későbbiek során átfogóan fejleszteni fogják.
A Caterham technikai igazgatója, Mark Smith ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a CT03-on így is van néhány fontos újítás. "A legnyilvánvalóbbak közé tartozik a kasztni alsó része, ahol az oldaldobozokat jelentősen alávágtuk, hogy a levegő zavartalanabbul áramolhasson az autó hátulja felé" - magyarázta. "A diffúzor, a motorburkolat és a hűtő kivezetése szintén jelentős átalakításon ment keresztül, és kevésbé látványos változások máshol, például az oldalsó légterelőknél és a szplitter környékén is történtek."
"Ausztráliában ezzel a csomaggal fogunk versenyezni, aztán a 2013-as fejlesztési programunk keretében röviddel a szezon kezdete után elkészül majd az új első és hátsó szárny, valamint a diffúzor."
A Lotushoz hasonlóan a Caterham sem hidalta át a törést az autója orrában, szintén a kb. 200 g-os esztétikai panel plusz tömegére hivatkozva.
Smith hozzátette, hogy a Caterham mindezek mellett az infrastruktúrát is bővíti a főhadiszállásán. "Odahaza, Leafieldben gyorsan befejezzük a versenyző által vezethető szimulátorunkat, melyet a Dell támogatásával építünk, s amit az Alienware működtet" - mondta.
A nagyítható képehez kattintson!
A tavaly csapatfőnökké előléptetett Cyril Abiteboul szerint a Caterham számára a hosszú távú szempontok miatt jelenleg fontosabb az otthoni bővítés, mint az, hogy az autója minél gyorsabb legyen. Az istállónál nem titkolják, hogy a CT03 fejlesztése során kompromisszumokat kellett kötniük, az erőforrásaik egy részét a 2014-es szabálymódosításokkal együtt járó átfogó technikai változásokra tartalékolva.
"Az erőforrásainkat ismerve meg kellett találnunk a helyes egyensúlyt a között, hogy mit tudunk feltenni az autónkra már az első teszten, mit az első versenyen, és mennyit szánhatunk a fejlesztésére a 2013-as szezon során, már 2014-en is rajta tartva a szemünket" - magyarázta Abiteboul.
"A pályán kívül stabil helyzetben vagyunk. A miénk egy kis csapat, de kimondottan arra törekszünk, hogy mi legyünk a leghatékonyabbak a bokszutcában."
A Caterham idén teljesen új versenyzőpárossal, Charles Pickel és Giedo van der Garde-dal vág neki a szezonnak.
A bemutatók időpontja:
- Január 28.: Lotus (Enstone)
- Január 31.: McLaren (Woking)
- Február 1.: Ferrari (Maranello), Force India (Silverstone)
- Február 2.: Sauber (Hinwil)
- Február 3.: Red Bull (Milton Keynes)
- Február 4.: Mercedes (Jerez), Toro Rosso (Jerez)
- Február 5.: Caterham, Marussia (Jerez)
- Február 19.: Williams (Barcelona)
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!