Fernando Alonsónak 2012-ben úgy sikerült az utolsó pillanatig harcban lennie a bajnoki címért, hogy Ferrarijánál egyértelműen gyorsabb volt a Red Bull és a McLaren autója is. A spanyol végül alulmaradt Sebastian Vettellel szemben, de a teljesítményével sokak tiszteletét kivívta - Lewis Hamilton például úgy fogalmazott, hogy Alonso sokkal precízebben vezet Vettelnél. A csapatfőnökök egy szavazáson szintén a spanyolt választották az év legjobb versenyzőjének.
Alonso nem lazít, és még erősebb formát vár magától 2013-ban. "Úgy gondolom, mindig lehet javulni, és én készen állok rá, hogy javuljak. A tavalyi volt karrierem legjobb éve, nagyon elégedett voltam a teljesítményemmel. De úgy vélem, az idei év még jobb lesz" - nyilatkozta az Autosportnak. "Kedvezőbb alapokról indulunk, és tanultam a tavalyi hibákból."
"Jobb lett a felkészülésem, jobb vagyok, mint az előző esztendőben."
Alonso szerint az egész csapatnál optimistább a hangulat, mert a tesztidőszakban látottak alapján csökkentették a lemaradást az élmezőnyhöz képest.
"A hitünk, az önbizalmunk, a motivációnk nagyobb, mint bármelyik korábbi évben. A bokszkiállásokról, a rajtokról, valamint az egyéb hasonló dolgokról pedig folyamatosan tanulunk" - mondta.
"Tavaly nem szerepelt a terveinkben, illetve a gondolataimban, hogy harcolhatunk a bajnoki címért, mert akkora volt a hátrányunk. Ausztráliában 1,6 másodpercre rúgott, szóval a csapat káprázatosan zárkózott fel."
"Természetesen motivált voltam, nyerni akartam, de Ausztráliába és Malajziába nem sok önbizalommal érkeztünk meg, nem bíztunk az autóban. Nem igazán bíztam a munkánkban, mivel, ahogy többször kijelentettem, kissé eltévedtünk."
Megbízik az újításokban a Ferrari
Alonso mellett Massának is sokkal jobban tetszik az új F138, mint a tavalyi F2012. Pat Fry technikai igazgató elmondta, hogy bár nem sikerült az összes tervezett újítást bevetni a tesztidőszakban, Ausztráliába és Malajziába visznek frissítéseket, a szezon harmadik versenyére, a Kínai Nagydíjra pedig már nagyobb fejlesztésekkel készülnek. Egy éve csak jóval később szereltek az autóra komolyabb újításokat.
Fry örömmel tudatta, hogy ezúttal megfelelő az egyezés a szélcsatornában, illetve a pályán mért adatok között, aminek hiánya az elmúlt években nehézségeket okozott a csapatnak. Ennek oka a rosszul beprogramozott szélcsatorna volt, melyet egy időre be is zártak, hogy elvégezzék rajta a szükséges felújításokat. Addig a Toyota kölni létesítményét használják.
"Egy éve alapvető hibákat követtünk el, amiből tanultunk. A mostani tesztelésünk szerintem jól sikerült, a CFD-vel és a szélcsatornával létrehozott fejlesztéseink beváltak a pályán" - közölte Fry. "Sosincs száz százalékos korreláció (az adatok között), de az értéke meglehetősen jó volt. Ettől magabiztosabban visszük el a frissítéseinket a versenyekre, ahol remélhetőleg fejlődni fogunk velük."
Noha Vettel arról beszélt, hogy a Red Bull felkészülése az új idényre nem volt tökéletes, Alonso nem tulajdonít nagy jelentőséget ennek.
"Nehéz megítélni a riválisokat, tulajdonképpen lehetetlen. Nem lehet elmenni a Barcelona focicsapatának edzésére, és megnézni, hogy ki nyer a vasárnapi meccsükön, mert előtte csupán bemelegítenek" - mondta. "Azt hiszem, Rafael Nadal vagy Novak Djokovic bemelegítéséből sem lehet megállapítani, hogy melyikük nyeri a meccset."
Massa egyenesen úgy vélte, hogy a Red Bull modellje megint nagyon jó lett. "Szerintem az övék a legerősebb autó" - nyilatkozta. "Nagyon versenyképes. Nagyon stabil, és kívülről is látni, nem csak akkor, ha közvetlenül mögötte haladunk, hogy nagyon jó a hátulja. A Red Bull autóján következetes volt a gumikopás a hosszú etapokon."
A Ferrarinál abban bíznak, hogy miután 2012 végére sikerült 7-8 tizedmásodpercre lefaragniuk a hátrányukat a Red Bull és a McLaren mögött, az új szezon kezdetére tovább közelítenek hozzájuk.