Két hónap alatt már a negyedik versenyzőjével készül a hamarosan kezdődő Forma-1-es idényre a Marussia: a tavalyi év végén leigazolt Max Chilton fix pont, de a csapatot az alapítás óta szolgáló Timo Glocknak közös megegyezéssel távoznia kellett januárban, mert az istállónak támogatókra volt szüksége. A brazil Luiz Razia ígért szponzorokat, így szerződést kapott, ám rövidesen az ő sorsa is bizonytalanná vált, mivel a csapat nem kapta meg a megállapodásban rögzített összeg második részletét. Razia ezért nem vezethetett a barcelonai teszteken. Kapott haladékot az ügy rendezésére, de péntekre elfogyott a Marussia türelme, és bejelentették, hogy a francia Jules Bianchi vezetheti a másik autójukat az idén.
"Olyan helyzet alakult ki, hogy fel kellett bontanunk Luiz Razia szerződését. Miután rögzítettük, hogy milyen alapokat követve akarunk működni 2013-ban, valamint figyelembe véve, hogy milyen intézkedéseket tettünk, nem maradt más választásunk, mint hűk maradni az általunk meghatározott elvekhez, azaz a hosszú távú jövőnk biztosításához" - magyarázta a döntést John Booth csapatfőnök. "Jules bizonyítottan tehetséges, akit nagyra tartanak a paddockban. Egyértelműen úton volt a Forma-1 felé, az utánpótlás kategóriákban lenyűgöző teljesítményeket nyújtott, különösen a Formula Renault 3.5 2012-es szezonjában, valamint a Force India tartalékjaként."
Bianchinak nem lesz sok ideje a ráhangolódásra, két hét múlva ugyanis elindul a szezon Ausztráliában. Szombaton már kipróbálhatja az autót, és vasárnap szintén lesz fél napja a megismerésére.
Tisztában van vele, hogy sűrű napok várnak rá, ugyanakkor alig várja a bemutatkozást. "Nagyon izgatott vagyok a lehetőségtől, hogy bizonyítsam, készen állok megtenni a következő lépést a karrieremben" - mondta.
Bianchi a múlt héten még a Force Indiánál vezetett
A 23 éves versenyző tavaly kilenc nagydíj első pénteki szabadedzésén vezethette a Force India autóját, továbbá a fiatal tehetségek számára kiírt teszteken is többször részt vett. Tagja a Ferrari versenyzőképző akadémiájának is. Sokáig esélyes volt a Force Indiánál kiadó helyre, tesztelt is velük, de a csapat Adrian Sutilt választotta. A versenyző menedzsmentje azután kezdett érdeklődni a Marussiánál, hogy kiderültek Razia gondjai. Bianchi a hírek szerint tud szponzorokat vinni a Marussiához, azonban a csapat által kért körülbelül ötmillió fontot vélhetően nem tudják megadni.
A kirúgott Razia nem haragszik a Marussiára. "Lehetnék mérges, önző, de nem vagyok. Toleránsan viselem a dolgokat" - közölte az Autosporttal. "Megértem a Marussia helyzetét, és kedvelem a csapatot. Nagyon kedvesen bántak velem, és megpróbálták rendezni a helyzetet nekem."
"Azt is érdemes megemlíteni, hogy Bianchi nehéz helyzetben volt, s hogy őszinte legyek, megérdemelte a vezetési lehetőséget."
A célja változatlanul az, hogy bemutatkozhasson a Forma-1-ben. A tesztek alapján nem lát okot rá, hogy kételkedjen a képességeiben, és hamarosan megpróbál visszatérni. "Kicsit sokkos állapotban vagyok, hiszen arra számítottam, hogy az F1-ben leszek. Bejelentették a szerződtetésem, teszteltem, majd távoznom kellett, méghozzá nem vezetői hiba miatt" - mondta. "Képes vagyok kilábalni ebből a nehéz szituációból, már korábban is előfordult velem hasonló. Az élet néha ilyesmit produkál."