A Kínai Nagydíj után hivatalból nyolc versenyző ellen is vizsgálatot kezdeményeztek a sportfelügyelők, mert a gyanú szerint a tilalom ellenére aktiválták az autójukon az előzést segítő, állítható hátsó szárnyat. Bár ez beigazolódott, végül egyiküket sem büntették meg.
A verseny 7. körétől kezdve átmenetileg sárga zászlók voltak érvényben, miután Esteban Gutiérrez és Adrian Sutil ütközése miatt szétszóródtak a pályán a két autó alkatrészei. Erre az időre a versenyirányítás megtiltotta a DRS használatát, amit azonban néhányan - Sebastian Vettel, Mark Webber, Kimi Räikkönen, Jenson Button, Romain Grosjean, Nico Hülkenberg, Valtteri Bottas és Max Chilton - figyelmen kívül hagytak.
Ez szabálytalanságnak számít, de háromtagú sportfelügyelői testület, amelyet versenyzői tanácsadóként ezúttal Mark Blundell segített, tekintettel volt három enyhítő körülményre is. Az indoklásuk így szólt:
"1) A sárga zászlók hatályba lépéséhez képest az erről szóló üzenet csak egy perccel később jelent meg a hivatalos kommunikációs rendszerben.
2) Az elektronikus jelzőrendszerben nem működött a DRS automatikus kikapcsolására szolgáló funkció, ezért a versenyzőknek a csapataiktól érkező utasításokra kellett hagyatkozniuk, valamint a csapatoknak szánt, a futam előtt kiadott jegyzetekben foglaltakra, ami zűrzavarhoz vezetett.
3) A DRS-t a célegyenesben használták, ahol a zöld lámpa világított."
Normális esetben az autókban be sem lehet kapcsolni a DRS-t, amikor az tiltva van, csakhogy az FIA telemetriai rendszere már a szezon eleje óta nem működik rendesen, így erre Sanghajban nem volt lehetőség. Ezért a versenyzőknek maguknak kellett volna odafigyelniük rá, hogy ne csapják fel a szárnyat, amikor nem szabad, de ez a fentiek miatt ezúttal nem volt elvárható tőlük.
A sportfelügyelői döntés jóvoltából a Kínai Nagydíj hivatalos végeredménye nem változott.