Jenson, az utóbbi években Lewis és te egyenrangú felek voltatok a McLarennél, de talán nem túlzás kijelenteni, hogy amióta Sergio Pérez lett a csapattársad, nem hivatalosan elsőhegedűssé léptél elő, hiszen neki kevesebb a tapasztalata. Volt ez rád valamilyen hatással a gyakorlatban?
A régebbi csapataimnál is voltam már rangidős. Szeretem ezt a szerepet, és ennek különösen akkor van jelentősége, amikor olyan nehezen indul a szezon, mint a miénk most. Ilyenkor a csapat a versenyzőtől vár segítséget a fejlesztésekhez, visszajelzéseket arról, hogy miként viselkedik az autója. Én úgy érzem, elég jó vagyok abban, hogy megértsem, mit várok az autótól, és feltérképezzem a viselkedését.
De az embernek nem változik meg a hozzáállása csak azért, mert új csapattársa lesz. A céljai ugyanazok maradnak: az autón kívül együtt dolgozni, a pályán pedig megküzdeni a csapattársával, és lehetőség szerint vele együtt minél több pontot szerezni vasárnap délutánonként.
Az évek alatt már számtalan nagyszerű csapattársam volt. Most Checo személyében kaptam egy újabbat. A szerepeink számomra változatlanok. Checo technikailag jó visszajelzéseket ad, ezért remekül dolgoznunk együtt egy olyan autó fejlesztésén, amely egyelőre talán nem a legjobb. Checo alig több mint két éve van a Forma-1-ben, ezért nem feltétlenül rendelkezik az idősebbek tapasztalatával. Ez azonban korántsem jelenti azt, hogy nem dolgozik olyan keményen, vagy nem tud hozzátenni annyit az eredményekhez. Ami engem illet, szerintem erős párost alkotunk, ami a csapat szempontjából is hasznos.
A McLaren sztárja egy promóciós rendezvény kedvéért érkezett Zsámbékra. A többi képért kattintson!
Bahreinben a tévébe bejátszott rádióüzenetből mindenki hallhatta, hogy dühös voltál, amiért Checo túl keményen támadott. Tudjuk, hogy még aznap leültetek beszélgetni. Azóta szent a béke köztetek?
A gond az, hogy rádióüzeneteimet nem a tömegeknek szánom, hanem a csapatnak. Bizonyos szempontból kár, hogy a tévétársaságok szabadon válogathatnak a beszélgetések között, mert ezek sokszor rosszul jönnek át. Nyilván mérges voltam, de ennek a csapaton belül kellett volna maradnia, a rádión keresztül nem a tévéknek, hanem nekik üzenek.
A verseny után ugyanakkor fontos volt, hogy leüljünk a csapattal és Checóval átbeszélni a dolgokat, és így tovább tudjunk lépni. Szerencsések vagyunk, hogy engedtek minket versenyezni, sok más csapatnál nem így van. A helyzetet el kell fogadnunk, de nem szabad túlfeszítenünk a húrt. Ez most már mindenkinek világos, ezért remélem, hogy Barcelonában is versenyezhetünk egymás ellen, és az már tiszta harc lesz, nem is szólva arról, hogy ott már reményeink szerint a győzelemért, és nem a hatodik-hetedik helyért hajtunk majd.
Nem titok, hogy a McLaren technikai téren lépéshátrányból kezdte az évet. Neked már 64 pont a lemaradásod az összetettben az élen álló Sebastian Vettelhez képest. Mit gondolsz, még harcban állsz az idei vb-címért?
Azt hiszem, a következő néhány versenyen tisztább képet fogunk kapni arról, hogy marad-e esélyünk a végső győzelemre. De, ahogy már máskor is elmondtam: igen, szerintem harcolhatunk a világbajnoki címért. Volt már példa rá, hogy valaki remekül kezdte a szezont, egy ütőképesebbé váló csapat mégis hamar kiradírozta az előnyét. Még csak négy forduló ment le, vagyis az idénynek kevesebb mint a negyede, úgyhogy bőven fognak osztani lapokat.
Az eredményeinken egyelőre nem látszik ugyan, de a fejlesztési irány jó. Barcelonába új alkatrészekkel érkezünk, és bízom benne, hogy ezek sokat segítenek majd. Azonban sürgősen pontokat kell szereznünk, ez világos.
Button szemlátomást élvezte, hogy megismerkedhetett a szovjet remekművel. A többi képért kattintson!
Te híres vagy arról, hogy nagyon finoman bánsz a gumikkal, de nemrég azt mondtad, ez az idén nem így lesz, mert az új Pirellik a vezetési stílustól függetlenül ugyanaddig bírják. Ezt tartod?
Csak annyit jegyeznék meg, hogy bár mostanában rengeteg szó esik a gumikról, nem szabad elfelejtenünk, hogy azok mindenki számára egyformák: az összes versenyzőnek és mérnöknek meg kell tanulnia kiismerni és jól használni a gumikat. Éppen ezért nem aggódom miattuk, mert szerintem mindannyian egy hajóban evezünk.
Már tavaly is láthattuk, mi történt: a nagy csapatoknak vagy fél tucat futamba került, mire átlátták a gumik viselkedését, és miután ez sikerült nekik, sokkal kevesebb lett a panasz. Az idei abroncsok kétségkívül különböznek a tavalyiaktól, de nem túl nagy mértékben. Felesleges aggódni miattuk.
Vannak, akik szerint ezek a gyorsan elhasználódó gumik a DRS-sel párosítva már túl mesterkéltté teszik a versenyzést: sok az előzés, de valódi sportértékük nincs. Mi a véleményed erről? Kínában és Bahreinben nem volt túl sok a két DRS-zóna?
Erre is csak azt tudom mondani, hogy a feltételek mindenki számára egyformák. Mi tetszik jobban az embereknek? Négy-öt évvel ezelőtt emlékszem olyan versenyekre Kínából meg Bahreinből, amelyeken szinte egyáltalán nem történt előzés, ezért nem volt túl jó móka végignézni őket. Igen, a DRS mesterséges eszköz abban az értelemben, hogy az egyik versenyzőt segíti a másikkal szemben, de lehet ötletesen használni, különösen a KERS-szel együtt, és nem csupán támadási, hanem védekezési céllal is. Szerintem ha a DRS-zónákat megfelelően igazítják a pályákhoz, nem lehet probléma. Ez nem mindig könnyű, de az FIA-t dicséret illeti, mert általában jól sikerül nekik.
A rántópad elsőre megtréfálta még Buttont is, aki egy Mercedes SL 63 AMG-vel próbálta ki a zsámbéki tanpályát. A többi képért kattintson!
Az imént kipróbáltad a közúti vezetőknek szánt tanpályát, a rántópad elsőre meg is tréfált: megpördültél a Mercivel. Hasznos egy ilyen gyakorlat?
Tulajdonképpen ez volt az első eset, hogy ilyen helyen vezettem, de igen, nagyszerűen megfelel arra a célra, hogy az ember ráérezzen az autó irányítására. Ha hirtelen veszélyes helyzetbe kerülnek, a legtöbben nem tudják, mit kell csinálni. Ez teljesen érthető, hiszen a közutakon sohasem szabad a fizikai határok közelében vezetni az autót. Itt viszont veszélytelen körülmények között lehet megtapasztalni, hogy milyen, amikor egy kicsit elveszítjük az irányítást, és hogyan kell visszanyerni azt. Ráadásul ez jó móka is.
Melyik a biztonságosabb: a közút vagy a versenypálya?
Ha felelősen vezetünk, akkor természetesen a közút. Ellenkező esetben a versenypálya, mert ott szabályozottabbak a körülmények. Egy autót fegyvernek is lehet használni. Ha nem a megfelelő kezekbe kerül, vagy rosszul vezetik, borzasztóan veszélyessé válhat, legyen akár szó arról, hogy valaki elalszik a volánnál, akár arról, hogy másokkal próbál versenyezni az úton. Például ma is, amikor otthon a reptérre tartottam, zuhogott az eső, és olyanok voltak a körülmények, mint itt (a csúszós tanpályán), az emberek mégis sorra húztak el mellettem. Fontos, hogy visszafogjuk magunkat.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!