Vágólapra másolva!
A nagy balesetekkel tarkított, és emiatt egyszer meg is szakított Monacói Nagydíjon a Mercedes idei első győzelmét aratta, de az eredmény még nem végleges, mert a Red Bull egy titokban tartott gumiteszt miatt óvott a csapat ellen. Alonsót többen megelőzték, Räikkönen egy defekt után mentett egy pontot, míg Vettel második lett, így növelte az előnyét az összetettben.

Harminc évvel édesapja, az 1982-es világbajnok Keke monacói győzelme után Nico Rosbergnek is sikerült nyernie a hercegségben, ahol jelenleg is él, idei első sikeréhez juttatva a pole pozíciót zsinórban negyedszerre megszerző Mercedest. Csapattársa, Lewis Hamilton egy rosszul időzített kerékcserével vesztette el a 2. helyet, melyet így a címvédő Sebastian Vettel örökölt, 4-ről 21 pontra növelve az előnyét közvetlen üldözőjével, Kimi Räikkönennel szemben. A finn egyike volt azoknak, akik balesetbe keveredtek a kaotikus, egyszer meg is szakított versenyen, és egy defekt után csak az utolsó körben tudott visszakapaszkodni a 10. helyre, zsinórban 23. pontszerzését könyvelve el. Már csak egyre van Michael Schumacher rekordjától.

A Monacói Nagydíjon a vonatozás és a balesetek érdekesen váltakozó egyvelegét láthattuk. Rosberg azonban nem zavartatta magát, mindkét rajtnál és Safety Car-os újraindításnál simán megtartva a vezetést, és könnyen növelve az előnyét üldözőivel szemben. A Mercedes ezen a többihez képest kevésbé gumigyilkos pályán jól bánt a Pirellikkel, de Rosbergnek az is segített, hogy sok kört tölthetett a biztonsági autó mögött. "Ez fantasztikus. Itt lakom, ez az otthonom, nagyon különleges érzés nyerni itt" - mondta. "Borzasztóan rajtoltam, Sebastian és Lewis veszélyesen közel került hozzám, azután viszont kontrollálni tudtam a tempót. Az autóm remekül ment, de a kulcsot az jelentette, hogy a gumik is kitartottak."

Forrás: AFP
A galériához kattintson!

Hamilton az első kerékcseréig csapattársát követte a 2. helyen, ám aztán elkövetett egy hibát, amikor a Safety Car beküldése után közvetlenül Rosberg mögött kellett beállnia a bokszba. "Azt mondták, 6 másodpercre maradjak le tőle, de kicsit több lett belőle, úgyhogy nem a csapat hibázott, hanem én" - ismerte el. "Ez nem balszerencse volt. Egyszerűen nem voltam elég jó ezen a hétvégén." Hamilton kb. 4 másodperccel később érkezett a szerelőihez a vártnál, és ez elég volt ahhoz, hogy visszaessen a két, korábban kereket cserélő Red Bull mögé.

Vettelnek eredetileg pechje volt, hogy a bokszból éppen a Safety Car mögé hajtott ki, amikor azonban megkapta rá az engedélyt, hogy elmenjen mellette, gyorsan reagált, és fél kör alatt 11,5 másodpercet hozott a szándékosan lassító Hamiltonon. Ez jelentette a kulcsot a 2. helyéhez. "Összességében elégedett vagyok ezzel az eredménnyel, hiszen tudjuk, milyen nehéz előzni itt" - magyarázta. "Meglepődtem, hogy az első körökben milyen lassan haladt a mezőny. Azt hittem, két Ezüstnyíl megy előttem, de inkább olyan érzés volt, mintha buszokat követnék..." A Red Bull másik versenyzője, Mark Webber végig csapattársa nyomában körözve jutott fel a dobogó legalsó fokára.

Hamilton mögött Adrian Sutil végzett, aki a rajt után összekoccant Jenson Buttonnal a Loews hajtűben, de később őt és Fernando Alonsót is ugyanott előzte meg. Button a 6. helyen végzett, míg McLaren-es csapattársa, Sergio Pérez kalandos versenyzést követően 6 körrel a leintés előtt volt kénytelen lehúzódni sérült autójával.

Előtte rengeteg incidens történt vele. A futam elején el kellett engednie Buttont, mert levágta a sikánt, utána viszont egy szemtelenül rámenős manőverrel kifékezte csapattársát az alagút végén található féktávon. Később Alonso ellen is ott indított támadást, s mivel a spanyol átvágott a bukótéren, hogy elöl tudjon maradni, arra utasították, hogy engedje el a mexikóit. Pérez ezután Räikkönent is kétszer próbálta előzni ugyanott, de a második alkalommal túl későn kezdett akcióba, és a finn az ívre ráfordulva a korlátnak szorította McLarenjét. Az autója ekkor sérült meg, bár csak 5 körrel később parkolta le.

Räikkönen is ekkor kapott bal hátsó defektet, így hiába haladt addig az 5. helyen, ki kellett állnia kereket cserélni. A 16., azaz utolsó helyről vette üldözőbe a mezőnyt, a friss gumikon azonban sikerült visszakapaszkodnia a pontszerzők közé - igaz, a sportfelügyelők vizsgálatot indítottak ellene, mert kiderült, hogy az egyik Safety Car-fázisban a megengedettnél gyorsabban hajtott. Előzőleg, az első támadási kísérlet után Räikkönen nem rejtette véka alá a véleményét Pérezzel kapcsolatban. "Ez az idióta megpróbált kilökni, hogy tönkretegye a versenyemet!" - fakadt ki a rádión.

A verseny első nagy balesetét Felipe Massa szenvedte el, aki a 29. körben lemásolta szombat délelőtti hibáját, a célegyenesben elfékezve magát az egyik bukkanón, a pálya melletti szalagkorlátnak, majd a szemközti gumifalnak csapódva. Először emiatt küldték be a Safety Car-t. Massát szemlátomást megrázta az ütközés, és kivizsgálásra a pályakórházba is szállították, nagyobb baja azonban nem esett.

//videa.hu/player?v=BNHJ4C3ebmRuGHeO


Alonso célba ért a 7. helyen, miután az autója vesztett a leszorítóerejéből, mert törmelék ragadt az első vezetőszárnyába. "De a verseny elején sem voltunk olyan gyorsak, mint máskor. Meg kell értenünk, hogy miért" - ismerte el a spanyol. "A pályaviszonyok folyamatosan változtak, ahogy egyre több gumi került az aszfaltra. A rossz időmérő miatt olyan versenyzők közé kerültünk, akiknek nem volt semmilyen vesztenivalójuk, míg nekünk a világbajnoki küzdelem miatt óvatosnak kellett lennünk."

Pastor Maldonado 17 körrel később még rosszabbul járt, mint Massa: Max Chilton védekezés közben a korlátnak szorította az Uszodánál. A Williams lebontotta a pálya melletti TecPro védőfalat, amit így a mögöttük haladó Jules Bianchi is eltalált. "Jól vagyok, megúsztam egy kis agyrázkódással, mert a becsapódás kemény volt" - mondta Maldonado. "Csalódott vagyok, hiszen a verseny még mindig megy. Meglepődtem, Max Chilton rám húzta a kormányt, bevágva elém. Nagyon veszélyes manőver volt ez a pályának egy gyors kanyarjában." A két Marussia folytatni tudta a küzdelmet, bár Bianchi később kiesett.

//videa.hu/player?v=AzfccAPECgucsrgL


A versenyt az incidens miatt piros zászlóval meg kellett szakítani, amíg a sportbírók rendbehozták a pályát, ezért az autóknak újra fel kellett állniuk a rajtrácsra, ahol a szabályok szerint mindenki szabadon kereket cserélhetett. Ennek köszönhetően már szinte biztosnak tűnt, hogy senkinek nem lesz szüksége több bokszkiállásra.

A fennmaradó 31 körben még egy ütközés történt, amikor Romain Grosjean a negyedik balesetét szenvedte el a hétvégén, az alagút utáni féktávon megtorpedózva Daniel Ricciardo Toro Rossóját. Emiatt is pályára kellett küldeni a Safety Car-t. Grosjean azt állította, Ricciardo túl korán fékezett, amit a Lotus főnöke, Eric Boullier szerint a telemetria is alátámasztott.

//videa.hu/player?v=42iLUUN9WvA8a4vP


Bár a verseny végeredménye nem végleges, mert a Red Bull és a Ferrari óvott a Mercedes ellen a múlt heti, titkos gumiteszt miatt, Webber azt mondta, Rosberg győzelme nem annak köszönhető. "Nem hiszem, hogy jelentősen befolyásolta a mai eredményt. Mindig tudtuk, hogy a Mercedes nagyon gyors lesz ezen a pályán" - jelentette ki. "De az is igaz, hogy a teszten tanultakat nem lehet elfelejteni..."

A versenyről élőben, körről körre készült tudósításunkat itt olvashatják.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

http://static.origos.hu/s/partners/f1/html/session_2013_6_8.html
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!