A Pirelli a csapatok többségének nyomására végül úgy döntött, nem változtat az év első harmadában sokat kritizált új generációs gumikon. Bár Kanadába elvittek egy módosított szerkezettel készített, kísérleti hátsó abroncsot, azt a rossz időjárás miatt senkinek nem volt alkalma alaposan letesztelni a pénteki szabadedzéseken, de a gumikat rendszerint kíméletlenül gyilkoló montreali pályán a versenyzők zöme számára ezúttal két kerékcsere is elég volt a táv teljesítéséhez.
Paul Hembery, a Pirelli sportprogramjának főnöke ennek ellenére figyelmeztetett rá, hogy lehetnek még futamok, amelyeken akár négy bokszkiállásra is szükség lehet. "Az idei szezon tizenkilenc fordulóból áll, ezért a körülmények nagyon sokfélék" - mondta az Autosportnak. "Néha óvatosan fogunk választani, máskor viszont feszegetni fogjuk a határokat, mert ez a pályától függ."
Hembery ugyanakkor rámutatott, hogy a csapatok idővel a 2011 óta tartó Pirelli-korszak első két évében is kiismerték a gumikat, ezért a szezon folyamán egyre kevesebb kerékcserére volt szükségük. "Egyre jobban szoktak bánni a gumikkal" - mondta. "Ezt láthattuk az előző idényekben is, amikor eleinte sok volt a zúgolódás, de mire Magyarországra értünk, rendeződött a helyzet."
"Mégis biztos vagyok benne, hogy lesznek durva versenyeink. Éppen most következik Silverstone - ha meleg lesz, a mi szempontunkból az is keménynek ígérkezik."
A Pirellinél nem is tagadják, hogy jobban örültek volna, ha lehetőséget kapnak a gumik módosítására, amit a szabályok legfeljebb biztonsági szempontok alapján, a futófelület gyakori leválása miatt engedélyeztek volna.
"Így alighanem lesznek négy kiállásos versenyek, holott elmondtuk, hogy nem szeretnénk ilyeneket" - emlékeztetett Hembery. "Ezt csak a kemény keverék módosításával tudnánk elkerülni, amihez viszont az összes csapat egyetértésére szükség lenne, márpedig arról tudjuk, hogy esélytelen."
"Ha megkérnek rá minket, el tudjuk végezni, de amennyiben mégis lennének négy kiállásos futamok, én csak azt üzenhetem, hogy mindenki tartson ki mellettünk. A szezon egészére vetített átlag a lényeges, abban törekszünk a két kerékcserére."