A Red Bull eddig sohasem nyert Kanadában, de Sebastian Vettel most megtörte az átkot, és könnyűnek látszó rajt-cél győzelmet aratott a pole pozícióból, 36 pontra növelve az előnyét az összetettben. Fernando Alonso a 6. helyről startolva, harcos verseny után a dobogó középső fokán végzett, s ezzel felkapaszkodott másodiknak a tabellán, hátrébb szorítva Kimi Räikkönent, aki fékproblémákkal küzdött, így csak körhátrányban, a 9. helyre tudta behozni a Lotust.
Az esős időmérő után a futamon végig sütött a nap, és száraz volt a pálya, de a csapatok szinte vakon vágtak neki a távnak, mert a hétvége folyamán alig tudtak információkat szerezni a slickekről. A gumikkal ennek ellenére nem akadt különösebb gondjuk: a többség, köztük a dobogósok, két kerékcserével teljesítették a távot, és Paul di Resta 54 kört tett meg bokszkiállás nélkül.
Vettel győzelme egy pillanatra sem forgott veszélyben, az előnye a verseny egy szakaszában elég lett volna még egy plusz kerékcsere beiktatására is. Főleg a második etapban, a közepes keverékű Pirelliken szakadt el a táv nagy részében mögötte haladó Hamiltontól. "Jól rajtoltam, ami fontos volt. Utána végig csak az előnyömet igyekeztem tartani" - mondta a pályafutásának 29. győzelmét arató német.
Csapattársa, Mark Webber számára sokkal kalandosabban alakult a Kanadai Nagydíj. Ő eleinte a 4. helyen haladt, majd megelőzte a gumikkal szenvedő Nico Rosberget, de a 36. körben a lekörözés előtt álló Giedo van der Garde ráhúzta a kormányt, amitől Red Bulljának első szárnyáról letört egy darab. Bár végül ő futotta meg a leggyorsabb kört, az autója nem működött olyan jól, mint előzőleg, s ez alkalmat adott rá Alonsónak, hogy később elmenjen mellette. A csapata a bokszkiállás során sem cserélte le Webber sérült légterelőjét. "Utólag könnyű okosnak lenni. Valószínűleg jobb volt fent hagyni a szárnyat, mert strukturálisan nem sérült meg, de a teljesítménye romlott" - vélte az ausztrál, van der Gardéról hozzátéve: "Fogalmam sincs, mit művelt. Kék zászlókat lengettek neki, mégis megpróbált a kanyar csúcspontjánál elfordulni."
Alonsónak nem Webber volt az egyetlen áldozata. A spanyol már a rajt után megelőzte Valtteri Bottast, majd később Rosberg mellett is elment, az utolsó körökben pedig levadászta Hamiltont. Egyértelműnek tűnt, hogy a Ferrari versenytempója adott volt a győzelemhez, amelytől csak a gyenge időmérős szereplés fosztotta meg Alonsót. "A nehéz körülmények között nem sikerült elég gyors kört futnom, de tudtuk, hogy a tempónk szárazon jó. Nagy reményeket tápláltunk" - mondta a szemlátomást csalódott spanyol. "Ugyanakkor szerintem a második hely is felért egy győzelemmel, hiszen fontos pontokat szereztünk ezen a borzasztóan nehéz hétvégén."
Remek versenye volt a másik Ferrarit vezető Felipe Massának is, akit nem bizonytalanított el a szombati baleset. Bár csak a 16. helyről rajtolt, ügyesen taktikázva és végig előzgetve felkapaszkodott nyolcadiknak, az utolsó előtti körben faképnél hagyva Räikkönent is. A finn ugyan 9. helyével is beállította Michael Schumacher rekordját, amikor zsinórban huszonnegyedszer szerzett pontot, de ezzel nem lesz túl boldog. Nem elég, hogy a puha fékpedállal bajlódott, az egyik kiállásánál gond volt a hátsó emelővel, ezért vesztett néhány másodpercet a bokszban.
A dobogón csak Vettel ünnepelt felszabadultan, hiszen Hamilton talán még Alonsónál is csalódottabbnak tűnt. Már az is bosszantotta, hogy szombaton 87 ezredes lemaradással lecsúszott a pole-ról, most pedig még egy hellyel hátrébb került. Úgy érezte, Alonso elsősorban a forgalmi helyzet miatt tudta megelőzni végül, bár ő sem hagyta magát, és a következő körben visszatámadott, a hátsó egyenes végén túl közel kerülve a Ferrarihoz. "Azt hiszem, még az első szárnyamról is letört egy darab" - mondta. "Izgalmas csatát vívtunk, (Alonso) sportszerű versenyző. Csak tovább kell igyekeznünk, hogy közelebb kerüljünk ezekhez a srácokhoz."
A Mercedes tempója ezúttal nem fogyott el annyira, mint a korábbi versenyeken, bár ez a csapatfőnök Ross Brawn szerint csak annak köszönhető, hogy a montreali pályán jobban menedzselhetőek a gumik. Rosberg azonban így is küszködött velük, és elővigyázatosságból még egy harmadik kerékcserét is be kellett iktatnia, miután egyszer csúnyán elfékezte magát. Igaz, ezzel a szétszakadó mezőnyben pozíciót nem vesztett: maradt az 5. helyen. A Mercedes viszont megelőzte a Lotust a konstruktőri összetettben.
Rosberg mögött Jean-Eric Vergne ért célba, pályafutásának eddigi legjobb eredményét könyvelve el, és zsinórban másodszor gyűjtve pontot. Ezt az tette lehetővé, hogy a Toro Rosso még éppen időben változtatott a stratégiáján, a szuperlágy helyett az autójukon jobban működő közepes Pirelliket használva két etapban a háromból.
Räikkönenen kívül Di Resta volt az egyetlen a pontszerzők közül, aki egyetlen kiállással teljesítette a 70 körös távot. Csapattársa, Adrian Sutil ellenben háromszor járt a bokszban, mert kapott egy áthajtásos büntetést is a kék zászlók figyelmen kívül hagyása miatt. Ezen felhúzta magát, mert nem értett vele egyet, ráadásul korábban Pastor Maldonado megtorpedózta az autóját az egyik féktávon, amitől megsérült a hátsó szárnya, és Bottas előzése közben meg is pördült. Csoda, hogy ennek ellenére sikerült behoznia a Force Indiát a 10. helyen.
A McLaren felejthető hétvégét zárt: a Montrealban rendszerint jól szereplő csapat pontszerzési sorozata 64 verseny után éppen itt szakadt meg. "Nem biztos, hogy az egy kiállás volt a megfelelő terv" - ismerte el a 12. helyen befutó Jenson Button. "Kipróbáltunk néhány új alkatrészt, ami ezen a pályán nem vált be, de Silverstone-ban remélhetőleg be fog, úgyhogy ott talán lesz mit ünnepelnünk."
A Kanadai Nagydíjról mindössze hárman estek ki, köztük a két Sauber. Nico Hülkenberg összekoccant Van der Gardéval, Esteban Gutiérrez pedig kicsúszott az első kanyarban, és összetörte az autóját. És a Williams még mindig pont nélkül áll. "Ez volt minden, amit tehettem. Kemény, hogy a 3. helyről rajtolva csak 14. lettem, de ez a realitás" - ismerte el Bottas. "Tovább kell dolgoznunk."
A versenyről élőben készülő tudósításunk itt olvasható.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!