Lewis Hamilton, Felipe Massa, Jean-Eric Vergne és Sergio Pérez is látványos durrdefektet kapott a bal hátsó keréknél a Brit Nagydíjon, de rajtuk kívül is voltak, akiknek lassú defektje volt. A leváló futófelületek szerencsére nem találtak telibe egy versenyzőt sem, de akár tragédia is történhetett volna. Egyelőre az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy a 4-es kanyar kerékvetője vágta ki a gumikat.
"Nyilvánvalóan nem így terveztük a mai napot. Amivel ma találkoztunk, az egy új jelenség volt. Elkezdtük az elemzést, de haza kell mennünk, hogy megértsük a történteket. Amint a tények rendelkezésünkre állnak, rá fogunk jönni, hogy mi van a problémák hátterében. Komolyan vesszük a kérdést, és azonnal tudatjuk, ha megvan a válasz. Az mindenesetre biztos, hogy az összes esetben a bal hátsó gumi volt érintett" - mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója a verseny után.
"A srácok meg fogják nézni a 4-es kanyar kerékvetőjét. Ez egy olyan probléma, amit meg kell próbálnunk megérteni, mivel eddig még nem igazán történt hasonló eset. Nem akarom a kerékvetőket hibáztatni, de közük lehet a defektekhez, minden tényezőt figyelembe kell venni. Keményen fogunk dolgozni, hogy megértsük az összes tényt. Csak ezek számítanak. Ha tudni fogjuk az okokat, reagálni fogunk" – tette hozzá.
Az első defektet Hamilton kapta, aki emiatt az élről leghátulra esett vissza. "A legfontosabb a biztonság, ez elfogadhatatlan. Azért tartottuk meg azt a gumitesztet, hogy biztonságosabbá tegyük az abroncsokat, erre most négy durrdefekt volt, ami elfogadhatatlan. Csak akkor tesznek majd valamit, ha megsérül valaki. Szerintem időpocsékolás beszélni az FIA-val, és ha nem tesznek semmit, az sokat mond róluk" – nyilatkozta a versenyző.
Jean-Eric Vergne kereke 6 körrel később, a 15. körben robbant fel, és annyira megrongálta a padlólemezt, hogy fel is kellett adnia a futamot. "Nem tudom, mi történt, nem éreztem semmi veszélyre utaló jelet, egyszerűen a fékezésnél elvesztettem a gumit. Sikerült visszajönnöm a bokszba új kerekeket vételezni, és kimenni újra, de a csapat azonnal mondta, hogy jelentősen károsodott az autó, amit éreztem is. Nagyon nehéz volt vezetni onnantól kezdve, végül úgy döntött a csapat, hogy kiállok, nem volt értelme folytatni. Nem éreztem magam veszélyben, de kár, hogy egy ilyen probléma tönkre tudja tenni egy csapat egész hétvégi munkáját" – mondta a Toro Rosso francia versenyzője.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner felszólította a Pirellit, hogy oldja meg a gumikkal kapcsolatos problémákat. "A gumiproblémák megváltoztatták a verseny komplexitását: arra utasítottuk a versenyzőket, hogy tartsák távol magukat a kerékvetőktől, ami megváltoztatta a futamot. Véleményem szerint elég komoly kérdéseket fognak feltenni a Pirellinek. Világos, hogy valamit tenniük kell, jelenleg az a legfontosabb, hogy ezt megoldják."
A kerékcserék után kiderült, hogy Vettel és Rosberg hátsó gumija is közel állt ahhoz, hogy defektes legyen. "Meg fogjuk vizsgálni a gumiproblémákat, Nico gumijával is voltak gondok, vibrációt érzett, és változtatnunk kellett ezért pár dolgon" – mondta Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke.
Jenson Button nagyon veszélyesnek találta a felrobbanó abroncsokat. "Az elmúlt napokban öt defektet láttunk, ez nagy probléma, valamit tenni kell. Ez persze nem változtat a vezetési stílusunkon, de végig ott motoszkál a fejünkben. Nem helyes, hogy ilyesmi előfordulhat 300 km/h-nál, mint ahogy Checóval (Sergio Pérezzel) történt (az egyik edzésen). Nem csak az adott autó vezetőjére nézve veszélyes, de a többi versenyzőre is. A hátul jövő autókat olyan gumi találhatja el, amiben fém is van. Változtatni kell. Nem kell mondani semmit, mindenki látja, mi a helyzet" – mondta a McLaren versenyzője.
Fernando Alonso úgy nyilatkozott, hogy 12 éve versenyez itt, és még sosem találkozott hasonló problémával Silverstone-ban.
A botrány után valószínűleg változtatnia kell a Pirellinek a gumikon.