Az év végén befejezi F1-es pályafutását Mark Webber, az ausztrál nem hosszabbít szerződést a Red Bull-lal. A döntés régóta érett, Webber évek óta csak egyéves szerződéseket kötött, hogy azonnal ki tudjon szállni, ha olyan kedve támad.
Webbert már hónapokkal ezelőtt hírbe hozták a Porschével, és az ausztrál valóban a németek Le Mans-programjához csatlakozik. A műfaj nem lesz újdonság számára, a Mercedesszel 1998-ban és 1999-ben már indult hosszú távú versenyeken, köztük a Le Mans-i 24 óráson is, az F1-ben csak jóval később, 2002-ben mutatkozott be a Minardinál.
Az F1-ben töltött 12 éve alatt Webber eddig kilenc futamot nyert, 36-szor állhatott dobogóra, 11-szer indult a pole-ból, és 15-ször futott leggyorsabb kört. Kétszer is harmadik lett a világbajnoki összetettben, jó esélye volt arra, hogy vb-győztesként vonulhasson vissza: a 2010-es szezonban rendkívül jól szerepelt, az utolsó három versenyt azonban elrontotta, így Sebastian Vettel és Fernando Alonso is megelőzte összetettben.
Webber bejelentése után adja magát, hogy jövőre összeáll a szuperpáros a Red Bullnál, nagyon valószínű, hogy Vettel csapattársa Kimi Räikkönen lesz. Daniel Ricciardo és Jean-Eric Vergne is esélyesek az állásra, de egyikük sem olyan tapasztalt, mint a visszatérése óta szenzációs formában lévő finn.
"A Porsche gyártóként már többször sporttörténelmet írt, megtiszteltetés, hogy náluk versenyezhetek, és visszatérhetek a hosszú távú versenyzés csúcskategóriájába" - mondta Webber. "F1-es karrierem lezárása után alig várom ezt az új kihívást. A Porsche kétségkívül nagyon komoly célokat tűzött ki maga elé, élmény lesz a világ leggyorsabb versenyautóinak egyikét vezetni."
Webber Neel Janihoz, Romain Dumas-hoz és Timo Bernhardhoz csatlakozik az LMP1-es programban. A Porsche utoljára 1998-ban nyert Le Mans-ban, Webber segítségével szeretné megtörni a régóta tartó sikertelenségi sorozatot. "Örülök, hogy sikerült megszereznünk az egyik legtapasztaltabb F1-es pilótát LMP1-es programunk számára" - fogalmazott Wolfgang Hatz, a Porsche kutatásért és fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tagja. "Mark a világ egyik legjobb versenyzője, Le Mans-i tapasztalata is van, nem mellesleg pedig évek óta Porsche-rajongó."
A BBC szerint Webber döntésében szerepet játszott, hogy érzése szerint a V6-os turbómotorok érkezésével jövőre túl sokat változik az F1, így ez a legjobb pillanat a befejezésre. Webber nem kedvelte a gyorsan kopó Pirelliket sem, soha nem tudott igazán alkalmazkodni hozzájuk, ráadásul augusztusban már 37 éves lesz, így a döntésnél figyelembe vette azt is, hogy ennyi idősen eleve nem lehet sok ideje hátra a csúcskategóriában. Vettel szemtelen malajziai akciója is elvette Webber kedvét a folytatástól: a német a csapatutasítás ellenére megelőzte Webbert Szepangban, ezzel elveszítette a biztosnak hitt futamgyőzelmet.