Michael Schumacher rekordját beállítva Lewis Hamilton pályafutása során negyedszer is győzni tudott a Magyar Nagydíjon, a Mercedes színeiben pedig az első sikerét aratta. A brit meglepően simán, senkitől sem veszélyeztetve hozta be az autót az első helyen, pedig szombaton még úgy nyilatkozott, a Mercedes idén látott gumiproblémái miatt "csoda lenne", ha nyerni tudna. A hungaroringi hőségben a kétkiállásos taktikájából hasznot húzó Kimi Räikkönen ért célba a második helyen, a dobogóra a bajnoki éllovas Sebastian Vettel fért még fel. A német az összetettben tovább növelte az előnyét, de Hamilton már közelít az élmezőnyhöz.
Hamilton a rajtnál is simán eljött a pole pozícióból, Vettelnek viszont keményen kellett védekeznie az őt támadó Romain Grosjean és Nico Rosberg ellen. A rajt vesztese a Mercedes német pilótája lett, aki az 5-ös kanyarnál összeütközött az előretörő Felipe Massával, és a 12. helyre esett vissza. Rosberg később sem tudott beleszólni az élmezőnyben zajló küzdelembe, a futam nagy részében a 8-9. hely környékén autózott, 4 körrel a verseny vége előtt pedig a pontszerzési esélyei is elszálltak: a Mercedes füstöt eregetve, lángolva állt meg a pálya szélén.
A – Vettelhez hasonlóan – háromkiállásos stratégiát választó Hamiltonnak nem kellett hasonló problémákkal szembenéznie, végig az irányítása alatt tartotta a versenyt, és ezúttal az istállónak rengeteg fejtörést okozó abroncsai is jól bírták az 50 fokos aszalthőmérsékletet. "Ez valószínűleg pályafutásom egyik legfontosabb győzelme" – nyilatkozta a futam után. "A csapatom hihetetlen munkát végzett – tegnap este sokáig elemeztük az adatokat, és reménykedtünk benne, hogy kitartanak a gumik. De arra nem számítottunk, hogy ennyire jól alakul majd a verseny."
A futam elején az is segített neki, hogy Vettel az első bokszkiállása után beragadt a közepes gumikon rajtoló, a versenyt két kiállással teljesítő Jenson Button mögé. Egészen a 24. körig kellett várnia, mire meg tudta előzni a McLarent, ekkor Hamilton már több mint 10 másodperccel járt előtte. Vettel dolgát az is nehezítette, hogy az első szárnya megsérült, amikor a kiállása után Buttont próbálta előzni.
A McLaren és a Red Bull mögé Grosjean is felzárkózott, aki nagyszerű versenyt futva útban volt a dobogó felé, a bokszkiállások második köre után Vettelt megelőzte. A francia remek előzéseket mutatott be Button és Massa ellen – a brazil mellett kívülről ment el a Mansell-kanyarban -, de ez is lett a veszte: miközben a Ferrarit előzte, az autója elhagyta a pályát, a sportfelügyelők pedig áthajtásos büntetésre ítélték. A francia értetlenül állt a büntetés előtt, és végül csak a 6. helyen fejezte be a versenyt. A futam után Eric Boullier úgy nyilatkozott, a büntetés "egy kicsit szigorú volt", hiszen a Lotus kerekei épphogy átlépték a pálya szélét jelző fehér vonalat, és Grosjeannak legalább sikerült elkerülnie az ütközést a Ferrarival.
Noha Grosjean ezek után nem fenyegette Vettelt, a német mégis elveszítette a második helyet, a 6. helyről rajoltó Räikkönen kétkiállásos taktikája ugyanis remekül bevált. A Lotus ezúttal is nagyszerűen bánt az abroncsokkal a hőségben, s bár Vettel tíz körrel a vége előtt utolérte a régebbi gumikon köröző finnt, nem tudta megelőzni. "Nem ez volt a legjobb versenyem" – nyilatkozta Vettel. "Az sem segített, hogy megsérült az első szárnyam. A futam végén megpróbáltam visszavenni a második helyet Kimitől, de nem tudtam elé kerülni az egyenesben. Ennél kicsit többre számítottunk a mai versenyen."
"Szombaton mindig megnehezítem a saját dolgomat, és ennek vasárnap fizetjük meg az árát" – nyilatkozta az időmérőn megint halványabban teljesítő Räikkönen. "Igazából nem volt kétségem afelől, hogy Sebet a verseny végéit magam mögött tudom tartani. Végig jó volt a tempóm."
A 4. helyen Mark Webber ért célba, aki a többiektől eltérő taktikával versenyzett: mivel szombaton nem futott kört a Q3-ban, a közepes gumikon rajtolhatott, és csak az utolsó etapra tették fel neki a lágyakat. Ezzel sikerült legyőznie Fernando Alonsót is, aki nem tudott mit kezdeni az ellenfelek tempójával, csak az 5. helyen tudott célba érni. "A rajt lett volna az egyetlen lehetőségünk az előrelépésre, hiszen nem voltunk elég gyorsak" – ismerte el a spanyol a verseny végén. "A közepes és a lágy gumikon is túl lassúak voltunk."
Grosjean mögött a szintén a közepes gumikon rajtoló Button végzett a 7. helyen, ő csak kétszer állt ki a bokszba, így Felipe Massa előtt célba érnie. Pérez a másik McLarennel 9. lett, az utolsó pontszerző helyre pedig Pastor Maldonado fért be, aki a Williams idei első pontját szerezte meg a Hungaroringen. A pontszerzésre a sauberes Nico Hülkenbergnek is lehetett volna esélye, de féltávnál áthajtásos büntetést kapott, amiért túl gyorsan hajtott a bokszutcában. A két Toro Rosso ezúttal halványan teljesített, az időmérőn megint remeklő Daniel Ricciardót még csapattársa, Jean-Eric Vergne is megelőzte a 12. helyért. A mezőny végén a Caterhamek ezúttal is magabiztosan verték a Marussiákat.
Rosbergen kívül még három versenyzőnek kellett feladnia a versenyt, mindhárman műszaki hiba áldozatai lettek: a pontszerző helyen haladó Adrian Sutil hidraulikai probléma miatt parkolt be a garázsba, Esteban Gutiérreznek a váltója romlott el, Valtteri Bottasnak pedig motorhibája volt, a célegyenes elején kellett leállítania a füstölő Williamst.
Hamilton pályafutása 22. győzelmével egyébként megközelítette az élmezőnyt a világbajnoki tabellán, de a lemaradása így is 48 pont Vettel mögött. Räikkönen visszavette a második helyet Alonsótól, egy ponttal előzi meg a spanyolt, de Vettel előtte is 38 ponttal vezet. A konstruktőrök között a Mercedes megerősítette a 2. helyét a Ferrari előtt.
A versenyről élőben készített tudósításunk itt olvasható.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!