A Pirelli szerint muszáj lesz kibővíteni a téli tesztprogramot úgy, hogy ők is a szezon során megszokott körülmények között vethessék alá alapos nyúzópróbának a gumikat, az idei problémáik ugyanis jórészt abból adódtak, hogy erre nem volt módjuk. A Brit Nagydíjon történt durrdefektek után született tervezet a brazíliai idényzárót követő héten is tartalmazott egy gumitesztet Interlagosban, ám a csapatok ezt nem támogatják. A Pirelli ugyanakkor decemberben szeretne elutazni a Közel-Keletre, ahol télen is meleg van.
"Néhány csapat érdeklődik a lehetőség iránt, felvetették, hogy tesztelhetnénk 2011-es autóval" - mondta az Autosportnak a Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery. "Én azonban jobban szeretném a 2013-as autókat használni. Ideális esetben a Brazil Nagydíj után köröznénk két autóval - nem érdekel, hogy melyik csapatéval, csak gyorsak legyenek. Aztán decemberben elmennénk Bahreinbe, szintén egy vagy két autóval, lebonyolítani egy hasonló tesztet. Pillanatnyilag a 2013-as autók a legagresszívebbek, amelyeket el tudunk érni."
Hembery hozzátette: a Pirelli számára nem elég, hogy beszállítóként részt vesznek a csapatok jövőre már januárban kezdődő, kollektív tesztjein. A turbómotorok bevezetése őket is új kihívások elé fogja állítani.
"Mi van, ha odamegyünk, és kiderül, hogy az egyik autó egy teljes másodperccel gyorsabb a többinél, mert ekkora előnye származik a motorból? Ezzel megismétlődne a Red Bull-jelenség, vagyis arra panaszkodnának, hogy az autójuk túl gyors a gumijainkhoz" - vélte Hembery.
"És muszáj lenne esőben is tesztelnünk. Sokan mondják, hogy a szimulátorokban a 2014-es autók kerekei még 4-es és 5-ös sebességfokozatban is kipörögnek. Hát, szerintem egyik versenyző sem szeretne úgy megérkezni Malajziába, hogy amikor először esik az eső (a szezon folyamán), a kerekek kipörgése miatt az autója egy helyben állna az első kanyar közepén."
"Rengeteg apró részlet van, amit addig át kell gondolnunk."
Közben az egykori F1-es versenyző, a jelenleg kommentátorként dolgozó Marc Surer megjegyezte, hogy a csapatok részéről ostobaság volt folyamatosan kritizálni a gumikat, mert így más gyártók sem szívesen lépnek majd a Pirelli helyére. "Elvégre a gumiszállítóknak rendkívül drága a Forma-1, és ha csak negatív hírverést kapnak cserébe, az visszatartja őket a részvételtől" - mutatott rá.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!