Pénteken véget ért a fiatalok gumitesztté kibővített ismerkedése az F1-es technikával Silverstone-ban. A mindössze ma délután autóba ülő Sebastian Vettel a hét legjobb köridejével zárta a napot, de a három nap összesítésében csupán 78 ezredmásodperccel előzte meg a visszavonuló Mark Webber helyére pályázó Daniel Ricciardót - igaz, az ausztrál csütörtökön a Toro Rossóval érte el az időeredményét. A Red Bull-lal beállított legjobb körideje 0,293 másodperccel maradt el Vettelétől. (A teljes hét összesítése a csapatok és pilóták rangsorával itt tekinthető meg.)
Vettel csak az új Pirelliket tesztelhette, és nem változtathatott a beállításokon, de a nap végén elégedetten nyilatkozott a gumikról. "Három napon át zajlott a teszt rengeteg különféle autóval és versenyzővel, mégsem történt egyetlen defekt sem, pedig melegebb volt, mint a Brit Nagydíj hétvégéjén, ami örömhír" - mondta. "Természetesen nagyon korlátozott volt a mozgásterünk, de én nem éreztem jelentős különbséget a gumik terén."
A Red Bull versenymérnöki koordinátora, Andy Damerum hozzátette, hogy az ifjabb Carlos Sainz csak két és fél órát tölthetett az autóban, de így is jó benyomást tett a csapatra a visszajelzéseivel. A spanyol versenyző pénteken költözött át a Red Bullhoz, miután egy nappal korábban még a Toro Rossót vezette, és Ricciardóhoz hasonlóan ő is az utóbbival bizonyult gyorsabbnak. Olyannyira, hogy csütörtöki körideje, amely 122 ezreddel volt gyengébb Vettelénél, a fiatalok között a hét legjobbja lett. Sainz ma a 4. helyen végzett.
A 2. Adrian Sutil lett a Force Indiával, aki a mindhárom napon vezető James Caladóval osztozott az autón. Calado ma csupán 5 kört teljesített, ezért az utolsó előtti helyen zárta a napot, 3 másodperccel elmaradva saját korábbi legjobbjától, de az istálló vezető versenymérnöke, Jakob Andreasen azt mondta róla, "fantasztikus munkát végzett számunkra, és nagyon gyorsan beilleszkedett." Ami Sutilt illeti, ő Vettelhez hasonlóan pozitív tapasztalatokat szerzett az új gumikról. "Kicsit könnyebb bánni velük, úgyhogy a tapadásuk nem csökken olyan drámai módon, mint korábban néhány versenyen láttuk" - vélte.
A 3. helyet Nicolas Prost szerezte meg, miután átvette a Lotus volánját a csütörtökön vezető Davide Valsecchitől. "Olyan aerodinamikai alkatrészeket használtunk, amelyeket ahhoz terveztünk, hogy kihozhassuk a maximumot a gumikból, és Nico éppen ezekkel érte el a legjobb köridejét, ami mindenképpen biztató jel" - mondta Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke. "Délután kipróbáltunk egy új kipufogót is, az szintén fejlődésnek tűnt."
A Ferrari két pilótája egymás mögött, az 5-6. helyen végzett. Davide Rigon 32 ezreddel gyorsabbnak bizonyult Felipe Massánál, igaz, ő dolgozhatott a beállításokon és az új fejlesztéseken is. Massa szerint az új Pirellik előrelépést jelentenek, bár "a kísérleti kemény keverék a versenyzéshez talán túl kemény is volt. Szerintem a következő futamokon érdemes lenne a lágyabbak felé eltolni a választást, mert azok már alacsonyabb hőmérsékleten működnek, és úgy tovább is tartanak."
A Toro Rossón Jean-Eric Vergne és az F1-es autót ma először vezető Daniil Kvyat osztozott, ők rendre a 7. illetve 11. helyen zárták a napot. A McLarennél a rutinos tesztpilóta, Gary Paffett állt munkába, délelőtt azonban egy motorhiba miatt csupán 6 kört tudott megtenni.
A Williamsnél ma teljesítette első igazi tesztnapját Susie Wolff, aki nem vallott szégyent: a 9. helyre kormányozta az autóját, 2,199 másodperccel lemaradva Vetteltől. Eleinte az aerodinamikai fejlesztésekben segédkezett, majd a csapat a bokszkiállásokat gyakorolta vele. Azt mondta, csak az ülése nem tartotta elég szorosan. "Visszatekintve jobb lett volna a nap későbbi részében felhasználni az új gumikat, miután már több időt töltöttem az autóban, mert így szerintem nem hoztam ki a maximumot a közepes keverékből" - magyarázta a tesztpilótanő. "Fizikailag nem volt könnyű, de erre számítottam is. Felkészültem rá."
A Caterham ma a két versenyzőjét vetette be, és Giedo van der Garde gyorsabb volt Charles Pic-nél. Mindketten eredményesnek érezték a napot. A Marussiánál Rodolfo González és Jules Bianchi osztozott a feladatokon, az utóbbinak azonban nem volt szerencséje, mert egy műszaki hiba miatt kicsúszott a Maggots-Becketts kanyarkombinációban.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!