A 28. Magyar Nagydíj rajtja és első köre végre olyan volt, amilyennek egy Forma-1-es rajtnak lennie kell. A versenyzők ezúttal nem hezitáltak, nem finomkodtak, talán még azt is elfelejtették, hogy a gumira vigyázni kell. Mindenki tudta, hogy a Ringen nehéz előzni, és ha a középső részen beszorulnak valaki mögé, akkor akár a versenyüknek is annyi lehet. Éppen ezért a külső szemlélőnek úgy tűnhetett, hogy a sikánig elszabadult a káosz. Valójában mindenki rendesen tette a dolgát, és még figyeltek is egymásra. Egyedül Nico Rosberg csetlés-botlása volt váratlan tényező, gyakorlatilag ő kavarta meg a dolgokat.
Arra számítani lehetett, hogy ha Hamiltonon múlik, akkor a Magyar Nagydíj rajtja nagyon unalmas lesz. Ő nem okozott csalódást, a tisztább oldalról tökéletesen eljött, egy pillanatig sem kellett helyezkednie, de azért az egyenes végén megszokásból egy kicsit védte a belső ívet. Mögötte Sebastian Vettel már nem volt ilyen jó helyzetben, hiszen a Hungaroringen a páros rajthelyekről általában nehéz jól elindulni.
Seb ezt nem is cáfolta meg, azonban nem csak Romain Grosjean startolt jobban nála, hanem a mögötte lévő Nico Rosberg is. Vettelnek döntenie kellett, melyikükkel csatázik, és Grosjeant választotta, amennyire lehetett, letolta őt a pálya szélére. Ez jó húzás volt, hiszen a francia ettől kicsit elbizonytalanodott. De azért nem teljesen, ezért a célegyenes végén tett egy kósza kísérletet arra, hogy a felgumizott íven rövidebbet fékezve ráforduljon a Red Bullra kívülről. Ennek a megoldásnak Fernando Alonso a nagy mestere, de legfeljebb akkor szokott bejönni, ha valaki az egész féktávon pontos. Grosjean viszont csak a közepén döntötte el, hogy ezt megpróbálja, és így bizony lecsúszott egy kicsit a tiszta ívről. A porból pedig esélye sem volt kigyorsítani, miközben Seb akkor már - okosan - nem is hagyott neki helyet. Ilyen, amikor egy háromszoros világbajnok tudatosan beültet valakit a hintába. Ettől függetlenül a rajtkamikáze Grosjeannak ez volt az egyik legjobb indulása az idén.
Míg Vettel és Grosjean egymást püfölte, Nico Rosbergnek minden esélye meg lett volna rá, hogy beül mind a kettőjüket befűzze, de valamiért mégsem tette. Jól indult, már kétszáz méter alatt a Red Bull mellett volt, és a szabad terület is ott tátongott előtte. A célegyenes végén mégis elvette a gázt, majd az egyes kanyar után megint történt valami, mert Grosjean mögött lemaradt. Elment mellette Alonso, aztán megérkezett mellé kívülről Massa. Nico jobb helyzetben volt a kettesből kifelé, a hármasig mégis ott termett az oldalán brazil, aki nem is hagyta magát. Rosberg lemenekült a bukótérbe, majd Kimi Räikkönen mellé tért vissza a pályára. Ketten egyszerre estek be a Mansell kanyarba, ahol a Lotus le is csúszott a bukótérbe. Rosberg ezzel újabb esélyt kapott, hiszen Massa is kisodródott, tehát megvolt a lehetőség, hogy az ötösben eléje kerüljön. A német azonban türelmetlen volt, nem várta meg, míg Massa elé befér, hamarabb berántotta a kormányt. Összeértek, és ő mehetett a levesbe. Ez tisztán az ő hibája volt, bár ezt a versenyzők sosem szokták elismerni.
Rosberg ezután elég veszélyesen tért vissza a pályára, ami a sikán előtti féktávnál újra felkavarta az állóvizet. Összességében nagyon bizonytalan volt ezen a napon, nem érezte a ritmust. Mondhatnánk azt is, hogy elkapta a Grosjean-vírust.
Érdekes módon Räikkönen sem igazán ficánkolt, pedig neki alapvetően sietnie kellett volna, ha nyerni akart. A rajtnál el is tudott jönni a hagyományosan remekül induló Ferrarikkal, de ő fékezett a leghamarabb a célegyenes végén. Utána sem nagyon helyezkedett, csak követte, amit Massa csinált. Ha már itt tartunk, mindig sokat lehet írni a Ferrarikról, hiszen Fernando Alonso és Massa is nagyon szokott élni a rajtoknál. Ezúttal is jól belekezdtek, de mindketten inkább az egyes kanyar utáni kigyorsításra helyezték a fő hangsúlyt. Alonso ott megkerülte Rosberget, majd a külső ívről majdnem körbeautózta Grosjeant is. A francia, azonban nagyon agresszívan (de okosan) leterelte őt az útról, így kénytelen volt elemelni a lábát a gázról. Eközben Felipe jó háttérmunkás módjára lekövette a spanyolt, míg le nem csúszott az ívről a Mansellben.
Az első hatos mögött volt két kakukktojás is a rajtrácson, Daniel Ricciardo és a Sergio Pérez azonban már számtalanszor bizonyította, hogy képesek ragyogó előzésekre. A rajtnál azonban most nem nagyon tudtak bizonyítani. Mindketten csak átlagosat hoztak, és elsősorban a biztonságra törekedtek. Mögöttük Mark Webber azonban kisebb oktatást tartott: egyrészről hatalmasat rajtolt a tízedik kockából, majd az egyes kanyarban tökéletesen hajtotta végre azt, ami Grosjeannak csak felemásan sikerült. Sokkal rövidebbet fékezett a gumis íven, így máris körberajzolta a két fiatal titánt.
Mégsem Marké a legjobb rajt, ugyanis Jenson Button még őt is lepipálta az első körével. Annyira jól indult, hogy Adrian Sutilt és Nico Hülkenberget egyből legyorsulta, majd mark mögött ő is a külső ívet választotta. A kettesben már csapattársát is körbeautózta, utána jött Ricciardo. Ehhez már kellett a Rosberg-Massa összekoccanás is, de végül a sikánban kívülről ezt a helyzetet is megoldotta. Közben még Nico is kihullott előle, így fél kör alatt ötöt javított pozícióján a keményebb keverékű abroncsokon. Zseniális volt, így ezúttal ő vitte el a képzeletbeli pálmát.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!