Sikerült megtörnie a hazai pályás és júliusi átkát Sebastian Vettelnek. A háromszoros bajnok korábban még sem német pályán, sem ebben a hónapban nem nyert, az idei Német Nagydíjon azonban elsőként ért célba, így ismét növelte az előnyét a bajnokságban Fernando Alonso és Kimi Räikkönen előtt. A spanyol és a német nagyot hajráztak, de 34, illetve 41 pontos hátrányba kerültek Vettelhez képest.
A 2. helyről induló Vettelnek már a rajtnál sikerült az élre állnia, csapattársával, Mark Webberrel tandemben lehagyta a pole-os Lewis Hamiltont. Utóbbi két pilótának azonban nem folytatódott jól a versenye: Webber kerekét rosszul rögzítették az első bokszkiállásánál - és az elpattogó kerék eltalálta az egyik operatőrt, akit kórházba kellett szállítani -, így nagy időveszteséget ledolgozva csak hetedik lett, míg a gumikkal szenvedő Hamilton ötödik.
Vettelen a 13. körtől kezdett növekedni a nyomás, miután Romain Grosjean 6 körrel hosszabbra nyújtotta nála a nyitó etapját a lágy gumikon, és a friss abroncsokon alig 3,5 másodperces lemaradással tért vissza a 2. helyre. Mögé a másik Lotust vezető Räikkönen jött fel bő tíz másodperces lemaradással, miután körökön át tartó csatában megelőzte Hamiltont.
Az élmezőnyt a 24. körben történt hihetetlen jelenet következménye rántotta össze: Jules Bianchi Marussiája elfüstölt, de a lerobbant autó még a pályát is keresztezve elkezdett lefelé gurulni a domboldalon, és csak az egyik reklámtábla tudta megállítani. Emiatt beküldték a Safety Cart, s valószínűleg ennek következményeként váltott át a mezőny nagy része a háromkiállásos stratégiára.
A Safety Car a futam felénél hagyta el a pályát, és Vettelt innentől együttes erővel támadta a két Lotus. A védekezést az is nehezítette számára, hogy néhány körig elromlott a KERS-e. Grosjean a 40. körben egy elévágással próbálta megelőzni a Red Bullt, ez azonban nem jött össze, ám Vettel így sem lélegezhetett fel, ugyanis Räikkönen egészen a 49. körig várt az utolsó kerékcseréjével. "Féltünk, hogy nem is fog már kijönni a bokszba" - ismerte el a Sky Sportsnak Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
Grosjean elengedte Räikkönent, aki a táv utolsó részében a lágy gumikkal felzárkózott Vettelhez, a kockás zászlóig viszont nem tudott előzéssel próbálkozni. "Megpróbáltuk, nem sikerült. Ennyi" - fogalmazott melankolikusan. "Talán a verseny tarthatott volna egy kicsit tovább." Vettel pont annak örült, hogy nem így volt. "Éreztem, hogy Kimi közeledik, és Romain is közel volt, de összekaptuk magunkat. Nagyon örülök, hogy a futam 60, és nem 61 vagy 62 kör után ért véget."
Grosjeannak sikerült megtartania a 3. helyet Alonsóval szemben, noha a lágy gumikat az utolsó etapjára megkapó ferraris Räikkönenhez hasonlóan nagyot hajrázott. A Lotusnál egyébként gond volt a rádióforgalommal, többször csak a pálya bizonyos szakaszain sikerült kommunikálniuk a versenyzőikkel.
Hamilton hamar átállt a háromkiállásos taktikára, és a depóban egyszer kevesebbszer járó Jenson Buttontól az utolsó előtti körben vette át az 5. helyet. Button az egymással csatázó Caterham-eket okolta a pozícióvesztésért, ugyanakkor "nagyon jónak" minősítette a hétvégéjét. A másik McLarent vezető Sergio Pérez szintén a táv végén vesztett egy pozíciót Webberrel szemben. Webber felzárkózását nagyban segítette a Safety Car, amely mögött ledolgozhatta a körhátrányát a mezőny maradék részével szemben.
Az egész hétvégén ígéretes tempót diktáló Nico Rosberg végül csupán két helyet tudott javítani a 11. rajthelyről, és még az utolsó pontot megkaparintó Nico Hülkenberg Sauberjével is alig bírt elbánni.
Három kieső volt: a már említett Bianchi után egy körrel Jean-Eric Vergne állt ki műszaki hibával, Felipe Massa pedig még a 4. kör elején csúszott ki a célegyenes végén.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A versenyről élőben készült tudósításunk itt olvasható.