A Force India a szezon első felében magabiztosan őrizte a konstruktőri tabella 5. helyét a Red Bull-Mercedes-Ferrari-Lotus négyesfogat mögött, de a Magyar Nagydíj után az előnyük két pontra olvadt a javuló formát mutató McLaren előtt.
A Malajziai Nagydíj kivételével - ahol az új fejlesztésű integrált kerékanyák hibája miatt estek ki a versenyzőik - a csapat mindegyik versenyen pontot szerzett az acélpalástos gumikkal, de Németországban és Magyarországon, ahová már a kevlárpalástos abroncsokat vitte el a Pirelli, Paul di Resta és Adrian Sutil sem fért be az első tíz közé.
Vijay Mallya, az istálló tulajdonosa és vezetője elismerte, hogy a megváltoztatott szerkezetű gumik befolyásolták a teljesítményüket. "A gumiknak az egész szezonban fontos szerepe volt a teljesítmény meghatározásában. Mi befektetéseket hajtottunk végre annak érdekében, hogy jobban megérthessük a gumikat, ami nagyon jól kamatozott" - mondta a Sporting Life-nak. "A silverstone-i verseny utána azonban megváltoztak az abroncsok, és azt kell mondanom, hogy sokat kell tanulnunk, hogy alaposabban megismerhessük ezeket a gumikat."
A visszaesés különösen feltűnő volt di Resta esetében, aki a Német Nagydíj előtt a malajziai kivételével mindegyik futamon pontokat szerzett. Mallya kijelentette, hogy a skótot még hátrányosabban érintette a Pirelli változtatása, mint csapattársát.
"Paul esetében egyedi problémák vannak. Nem az autóval van baj, hiszen akkor Adriannak is hasonló nehézségei lennének" - közölte. "A két pilótánknak eltérő a vezetési stílusa: Adrian keményebben bánik a gumikkal, Paul viszont finomabban, és ezért tovább tudja használni őket. Emiatt azonban talán több időre van szüksége, hogy üzemi hőfokra melegítse a gumikat."
A tabella 10. helyén álló, csapattársát 13 ponttal megelőző Di Resta optimista a tekintetben, hogy megoldódnak a nehézségei.
"Bízom a csapat tagjaiban, hogy sok ötlettel a tarsolyukban vágnak neki a nyári szünetnek. Úgy gondolom, hogy eddig kiváló munkát végeztek, de az előző nagydíjakon kicsit kicsúszott a kezünkből az irányítás" - idézte őt az Autosport. "Hiszek benne, hogy a srácok megoldást találnak."
A következő két verseny helyszíne, az alacsony leszorítóerőt igénylő Spa és Monza a korábbi szezonok alapján kedvező lehet a Force Indiának.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!