A Forma-1-ben a következő szezontól használatos turbómotorok nyomatéka nagyobb lesz, mint a jelenlegi erőforrásoké, és ez növeli a hátsó gumik terhelését. Néhány csapat szerette volna, ha emiatt a Pirelli szélesebb és nagyobb abroncsokat gyártana, de az olasz vállalat végül nem támogatta ezt a kezdeményezést.
"A rendelkezésünkre álló információk alapján, melyeket több csapattól kaptunk, úgy döntöttünk, hogy maradunk a jelenlegi gumiméreteknél, még úgy is, hogy jövőre teljesen más kihívásokat fognak adni az autók nekünk" - nyilatkozta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója az Auto Motor und Sportnak.
Egyes források úgy értesültek, hogy a Mercedes turbója akár 100 lóerővel is erősebb lehet a Ferrari és a Renault új motorjánál, ezért a Mercedes állítólag kifejezetten szerette volna, ha a szélesebb gumik révén maximálisan ki tudnák használni ezt. Más csapatok ugyanakkor arra panaszkodtak, hogy ha ilyen későn változtatnák meg a gumik méretét, akkor a mérnököknek újra kellene tervezniük a felfüggesztést és a váltót.
Hembery egyúttal bejelentette: a Pirelli javasolta az FIA-nak, hogy a szabályok tegyék lehetővé azt, hogy szükség esetén eltérő gumikeverékek lehessenek az autók elején és hátulján, valamint azt, hogy a vállalat új keverékeket vethessen be szezon közben.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!