Noha a Red Bull az utóbbi években halmozza a sikereket, kevesen tudták komolyan venni az energiaital-gyárosok ambícióit, amikor a 2005-ös idény kezdetén először jelentek meg saját csapatukkal a Forma-1-ben. A tulajdonos Dietrich Mateschitz nem is titkolta, elsősorban a világ egyik legnépszerűbb sportjában rejlő marketing-lehetőségek miatt döntött úgy, hogy felvásárolja a Jaguar istállót, és megpróbálja kicsit szórakoztatóbb hellyé varázsolni a gyakran feszült légkörű paddockot.
A Red Bull partnerének, az Infinitinek köszönhetően a Magyar Nagydíj az Origo F1hírek is bepillanthatott a kulisszák mögé, és megbizonyosodhatott arról, hogy a Red Bull jelenleg nem csak a pályán uralja a Forma-1-et. A paddockban tornyosuló motorhome-ok között már messziről feltűnik a Red Bull Energy Station-nek elnevezett komplexuma, amely három emelettel, széles étel-és italválasztékkal, és a folyamatosan a vendégek kedvében járó személyzettel várja a látogatókat.
Az osztrák céget 1987-ben alapító Mateschitz korán felismerte, hogy energiaitalát az extrém és technikai sportok világában tudja leginkább népszerűsíteni, a kilencvenes években pedig a hatásos médiakampánynak köszönhetően a világ egyik legismertebb márkanevévé tette a Red Bullt. Várható volt tehát, hogy előbb-utóbb a Forma-1-ben is látható lesz a vállalat logója: a vállalat éveken keresztül szponzorálta a Saubert, és egy ideig az Arrows-zal is kapcsolatban állt. Mateschitz nem habozott, amikor 2004 végén lehetősége nyílt a Jaguar tulajdonjogának megvásárlására, és nekilátott, hogy a Forma-1-ben is meghonosítsa a Red Bullra jellemző életszemléletet: érezd jól magad, bulizz éjjel-nappal, és lépd át a saját korlátaidat - miközben minden téren profi munkát végzel.
A méreteket tekintve manapság a többi élcsapatnak sem kell szégyenkeznie a motorhome-ja miatt, de az Energy Station 2005-ben még igencsak kirívó építménynek számított a paddockban. Egy évvel később tovább bővítették: ekkor nyerte el a jelenlegi, háromemeletes formáját, és az akkor debütáló fiókcsapat, a Toro Rosso is helyet kapott benne. A 48 óra alatt összeszerelhető motorhome azonban nem csak a méreteivel vívta ki a többiek figyelmét, hanem a benne uralkodó sajátos hangulatával is.
A Red Bullnál barátságos a légkör, folyamatosan szól a zene, és ők fogadják a legtöbb látogatót - egy versenyhétvégén akár kétszáz főt is vendégül látnak, akikre legalább négy, de az európai futamokon általában több szakács is főz. A vendéglátó-egységben csinos lányok gondoskodnak arról, hogy senki ne maradjon étlen-szomjan, folyamatosan kínálgatják a legkülönfélébb ízesítésű Red Bull-termékeket. Az elmúlt években egyébként több magyar lány is dolgozott az Energy Station-ben, de említhetjük a szakács Köbli Lajost is, akinek munkáját már Sebastian Vettel is nyilvánosan megdicsérte.
A nyitottság a másik tényező, amely különlegessé teszi a Red Bull paddock-beli otthonát. Ezt akár szó szerint is érthetjük, hiszen a motorhome-ok többségével ellentétben az Energy Station felső szinte teljesen nyitott, a napernyők alatt hűsölő vendégek pedig kiváló rálátást nyernek a pálya egyes kanyarjaira is. A Red Bullnál szinte bárkit szívesen vendégül látnak, és a szurkolókkal is igyekeznek kapcsolatot teremteni. A csütörtöki bokszlátogatás során gyakran megengedik a rajongóknak, hogy a kordonon belülre lépve fényképezkedjenek az autókkal, és az egész pálya területén osztogatják saját kiadású újságjukat, a Red Bulletint. Ebből egyébként a korábbi években a helyszínen nyomtattak a nap során folyamatosan frissülő példányokat, de anyagi okokra hivatkozva manapság csak havonta adnak ki egy tartalmasabb magazint.
Mivel az első években elmaradtak a komolyabb eredmények, a Red Bullt sokan kirakatcsapatnak könyvelték el, akik csak a termékeik népszerűsítése miatt szálltak be a sportba. S bár a Forma-1 nyújtotta lehetőségeket valóban okosan kiaknázzák, a háttérben kőkemény munka folyik a sportág krémjéhez tartozó szakemberek segítségével. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az utóbbi években szerzett sorozatos győzelmek és bajnoki címek, amelyek a bulicsapatból mostanra végérvényesen az egyik legkomolyabb istállóvá tették a Red Bullt.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!