A Lotus már Monzában kipróbálta az E21 meghosszabbított tengelytávú változatát, de a versenyen végül nem vetették be. Bár Kimi Räikkönen a szabadedzésen pontosan ugyanolyan köridőt ért el vele, mint Romain Grosjean a régi változattal, nem ezért mondtak le róla, hanem azért, mert még nem volt hozzá elég pótalkatrész.
Szingapúrba el sem vitték a hosszabb tengelytávú autót, mivel úgy érezték, a kanyargós pályán a röviddel is gyorsak lesznek. Az időközben elvégzett elemzéseik azonban kimutatták, hogy az új modell összességében előrelépést jelent, ezért a Koreai Nagydíjtól kezdve már mindkét versenyzőjüket azzal tervezik elrajtoltatni.
"Az autónk a módosítástól stabilabb lesz" - mondta az Autosportnak a Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane. "A leggyengébb pontunk jelenleg az egyidejű kanyarodás és fékezés. Ha ezt a problémát megpróbáljuk kiküszöbölni, az autó a kanyarok közepén alulkormányzottá válik."
A hosszú tengelytáv "elméletben szélesebb üzemi tartományt biztosít számunkra, így remélhetőleg kimászunk vele ebből a csapdából" - tette hozzá Permane. "Az új autónak a fékezés közbeni kanyarodás során stabilabbnak kell lennie, úgy, hogy az eleje is jobban viselkedik."
A Lotus a tengelytáv meghosszabbítását szokatlan módon azzal valósította meg, hogy kb. 10 centiméterrel előrébb tolta az első trapézkarokat, amihez az orr-részt át kellett alakítani, ezért újra alá kellett vetni a kötelező töréstesztnek is.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!