Sebastian Vettel zsinórban harmadszor is fölényes győzelmet aratott, a közönség azonban Monzához hasonlóan ismét kifütyülte, amikor felállt a Szingapúri Nagydíj dobogójára. „Buszos körutazáson vannak" – próbálta tréfával elütni a tömeg reakcióját a Red Bull német versenyzője. „Egyeseknek tetszik, amit csinálok, másoknak nem. Ha fújolnak, azt bóknak veszem: irigyek a sikereimre. Úgy tűnik, elég gazdagok ahhoz, hogy felüljenek a szingapúri repülőre is."
„Ez nem kellemes érzés, de ha körbenézünk a lelátókon, láthatjuk, hogy a legtöbb szurkoló piros ruhában van" – tette hozzá. „Azért akadtak a pálya körül német zászlók is. A felvezető és levezető kör is nagyon élvezetes volt, akkor sokan ujjongtak."
Vettel hangsúlyozta azt is, hogy akik a fölénye miatt utálják, azok nincsenek tekintettel a csapata erőfeszítéseire. „Én tudom, hogy mennyit dolgoznak" – mondta. „A szerelők mindig csak akkor távoznak a pályáról, amikor megkezdődik a munkastop. Gőzerővel melóznak, akárcsak a mérnökök."
„A csapat rengeteg erőfeszítést tesz, és ha olyan eredményt érünk el, mint ma, amikor megengedhetjük magunknak, hogy mi diktáljunk a versenyen, az csakis a késő estig tartó munkának és az istálló összes tagja által tanúsított elhivatottságnak köszönhető."
A Red Bullt irányító Christian Horner szerint a szingapúri Vettel egyik legszebb versenye volt. „A Safety Car éppen a legrosszabbkor jött számunkra, és nem is hittük, hogy sikerülni fog kiépítenie egy harminc másodperces előnyt" – mondta róla. „Mégis összejött neki. Fenomenális volt."
Horner azokkal sem ért egyet, akik a személyisége miatt támadják az összetettben immár 60 ponttal vezető Vettelt. „A tehetsége mindig adott volt, de ahogy tapasztalatot szerez, egyre tovább fejlődik" – jelentette ki. „Borzasztóan keményen dolgozik, minden követ megmozgat, és sokkal önkritikusabb, mint bármelyik másik versenyző, akivel valaha együtt dolgoztam."
Horner ugyanakkor keserédesnek nevezte a Red Bull sikerét, Mark Webber autójában az elfolyó hűtővíz miatt ugyanis az utolsó körben romlott el a motor. „12 körrel a leintés előtt láttuk, hogy csökken a víznyomás. A víz lényegében teljesen elfogyott, és ilyenkor csak idő kérdése, hogy a motor leégjen" – mondta, dicsérve az ausztrál teljesítményét.
Webber az utolsó kerékcseréjét követően a 13. helyre esett vissza, ahonnan a problémája előtt már a negyedikre kapaszkodott fel. „Ez bosszantó, de biztos van valaki valahol, akinek még rosszabb napja volt. Ilyen az élet" – jegyezte meg. „Elkezdtem korán felváltogatni, ám most Monzával ellentétben elfogyott a motor ereje. Utána csak megpróbáltunk elvergődni a célig, de az autóm az utolsó körben kigyulladt."
Az ausztrál ráadásul utólag kapott egy megrovást is, amiért lestoppolta Fernando Alonsót, és a Ferrarin ülve tért vissza a bokszba, s mivel idén már harmadszorra marasztalták el, a Koreai Nagydíj rajtrácsán tíz hellyel hátrébb fogják sorolni.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!