A Szingapúri Nagydíj szombati napján még kétséges volt, hogy a komoly hátfájással küszködő Kimi Räikkönen rajthoz tud-e állni a futamon, végül azonban gond nélkül teljesítette a versenytávot, és a 13. helyről indulva dobogóra állhatott.
„A hátproblémám nem volt ideális, de sokkal jobban éreztem magam, mint tegnap, és a verseny alatt észre sem vettem, csak utána" – mondta a finn, hozzátéve, hogy a Korea előtti két hetes szünetben lesz ideje pihenni.
Räikkönen a verseny közepén beküldött biztonsági autó adta lehetőséget kihasználva ejtette meg második kerékcseréjét, később azonban beszorult Jenson Button mögé, akit csak az utolsó körökben tudott megelőzni. „Az autót jónak éreztem, és még jobb lehetett volna, ha többet tudunk dolgozni az edzéseken, de szerintem egy erősebb időmérős eredménnyel sem tudtunk volna előrébb végezni a 3. helynél" – vélekedett.
Eric Boullier nem győzte dicsérni a versenyzőjét. „Nagy gratuláció illeti Kimit a rá jellemző 'sosem adom fel' típusú versenyzésért, amivel felküzdötte magát a mezőnyön keresztül, félretéve a hátproblémáját, amely pedig egész hétvégén hatással volt rá" – mondta a csapatfőnök.
Jogosan reménykedett egy dobogós helyezésben Romain Grosjean is, aki Fernando Alonso mögött haladt, amíg a motor szelepeit működtető pneumatikájának meghibásodása miatt kénytelen nem volt feladni a versenyt. „Remek stratégiával a biztonsági autó alatt cseréltünk kereket, és jó eredményt tudtunk volna elérni, de sajnos a motoromnak más elképzelése volt erről" – mondta a csalódott francia.
Grosjeant először behívták a bokszba, hogy sűrített levegővel feltöltsék a pneumatikát, de a körülbelül 40 másodperces művelet nem járt sikerrel, mert egy körrel később végleg behívták a pályáról. „Meg fogjuk vizsgálni, hogy miért történt az eset, mivel teljesen új motorról van szó, és megtaláljuk a megoldást, hogy ez semmiképpen se fordulhasson elő a jövőben" – mondta Ricardo Penteado, a Renault Sport mérnöke.
A Lotus egyébként utólag megróvást kapott, mivel amikor Grosjean először érkezett meg a problémával a garázs elé, ahogy a TV-közvetítésben is látható volt, „a csapat személyzetének egyik tagja nem viselt fejvédőt a bokszkiállásnál." Konkrétan a Renault-nak arról a szakemberéről van szó, aki a pneumatikát töltötte fel.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!