Monza a Forma-1-es világbajnokság egyik legkülönlegesebb helyszíne, de nem csak a gazdag hagyományok miatt. Ez pálya szinte csak egyenesből, lassítóból, és persze három jobbkanyarból áll, vagyis abszolút a végsebességről szól minden. A rajtrács is elég messze van az első sikántól, így a versenyzőknek van idejük helyezkedni az első métereken. Rendszeresek a rajtbalesetek, de az F1-es pilóták idén nagyon vigyáztak egymásra. Csak Kimi Räikkönen lógott ki a sorból...
Érdekes módon az elindulás pillanatát Mark Webber kivételesen jobban kapta el a többieknél, az első egy-két méteren még fel is zárkózott Sebastian Vettelre. Utána azonban valamiért megfordult a folyamat, Vettel távolodni kezdett tőle, míg Webber figyelmét a két Ferrari kötötte le. Ezt már megszokhattuk, hiszen ők tradicionálisan jól rajtolnak, most például nagyjából teljesen egyformán. Mivel Felipe Massa előrébb lévő kockából lódult meg, ezért most neki volt esélye kicsit megzavarni a két Red Bullt. Alonso ezt látva az egyenes vége felé már nem használt KERS-t, várta, hogy mi fog történni. Felipe számára is csak egy út volt, hiszen Webber zárta a rövid ívet, Vettel ment középen, neki tehát maradt a felgumizott baloldal. Ez egy kis nyomás alá helyezte Vettelt, hiszen ő tudta, hogy a brazil ott majd rövidebbet fékezhet nála. Ezért nagyon beesett a féktávra, kicsit túl bátran is, elfüstölve az egyik gumiját. Szerencséjére valahogy még éppen be tudott fordulni, Massa pedig nagyon gavallér módon besorolt mögé.
Érdekes módon Alonso nem követte csapattársa példáját, hanem maradt középen, majd a féktávon kissé túl óvatos volt, ezért a felgumizott íven megérkezhetett mellé a rajtnál beragadó Nico Hülkenberg. Alonso csak Webbernek köszönhette, hogy nem esett vissza az ötödik helyre, ugyanis a Red Bull-os az első jobbos után olyan vehemenciával zárta le az utat Hülkenberg előtt, hogy az hirtelen kénytelen volt nagyon visszavenni a tempóból. Pedig előtte fantasztikus féktávot vett, jó helyre is helyezkedett, de az ütemvesztést a Ferrari spanyol ásza már könyörtelenül kihasználta.
Az első ötös tehát viszonylag nyugalomban osztozott meg egymással a helyeken, hátrébb viszont már megkavarodtak a dolgok. Nico Rosberg sem rajtolt rosszul, de igazából csak a beragadó Hülkenberg mellé tudott helyezkedni, majd a jobb oldalon hosszú, biztonságos féktávot vett. Éppen ezért Hülkenberg simán elhagyta, míg hátulról megérkezett mögé az egészen jól induló, majd a féktávon bátran beeső Sergio Pérez. Nico szerencséje az volt, hogy Pérezt megtorpedózta Kimi Räikkönen, így esélye sem volt bekanyarodni.
A finn természetesen rögtön a mexikóira panaszkodott, mondván átvágott előtte keresztbe, ami igaz is. Elég élesen húzott balra a lerajtolt Ricciardo előtt, nem igazán láthatta a végig mellette gyorsuló Lotust. Ebből adódóan egy picit le is szorította a fűre, de amikor visszatért a pályára, Räikkönen már túl közel volt a McLarenhez. A felvételeken látszik, hogy már hamar elveszi a gázt, próbál fékezni is, a kerekei majdnem blokkolnak, de a McLaren mögötti szélárnyékban esélye sincs eléggé lelassulni. Így, bármilyen furcsa, Pérez is tehet a kilökéséről, hiszen ha Räikkönent nem tereli le a fűre, a finn korábban tudott volna fékezni.
Räikkönen hibája egy kicsit a hátsó régió életét is megkönnyítette, ugyanis innentől mindenki próbálta kerülni a törmelékeket, Lewis Hamilton pedig elindított egy sikánátvágási lázat. Ő egyébként Räikkönenhez hasonlóan nagyszerű rajtot vett, az egyenesben azonnal átlépte a beragadó Jenson Buttont, majd szép lassan Jean-Eric Vergne mellett is elment. A féktávon már Ricciardo mellett volt, de az átvágással sokat vesztett, hiszen a fekvőrendőrökön nem egyszerű átevickélni, sem onnan kigyorsítani.
Jenson Buttonról már előre tudni lehetett, hogy KERS problémái vannak, tehát annyi esélye van a rajtnál, mint idén vb-címet nyerni. Emellett az elindulása sem sikerült túl fényesre: már akkor sokat kapott, amikor még a többiek sem használhatták a KERS-t. Ehhez képest aztán Hamiltont követve a sikánt is átvágta, így sikerült egy előzést befejeznie. Kérdéses, hogy ez szabályos volt-e, hiszen láthatóan előnyt szerzett vele, mégsem vizsgálták az esetet. Ennél is szemet szúróbb volt Paul di Resta esete, akinek még helyet is hagytak a többiek, de a McLaren mögött ő is inkább átvágtatott a bukótéren. Annyi a különbség, hogy ő az egyenesben visszaengedte maga elé csapattársát, majd a második lassítónál megtorpedózta Romain Grosjeant. Buta hiba volt, kár érte.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!