Sebastian Vettel Japánban más koreográfiával nyert versenyt, mint ahogy megszokhattuk tőle, ugyanis azután, hogy az időmérőn kikapott Mark Webbertől, a rajtnál újabb pozíciót vesztett Romain Grosjeannal szemben, akinek sikerült mindkét Red Bullt átugrania az első kanyar felé menet. Grosjean sokáig esélyesnek tűnt arra, hogy tizenhét év után első franciaként futamot nyerjen, de a Red Bull beültette őt és a csapatát a hintába, ezért csak 3. lett.
A táv feléig Grosjeannak állt a zászló, ekkor jött az a manőver, aminek köszönhetően végül Vettelé lett a győzelem: a Red Bull átállította Mark Webbert háromkiállásos stratégiára, ezért az előle menekülő franciát idő előtt kihívta második kerékcseréjére a Lotus, nehogy túl nagy hátrányba kerüljön vele szemben. Ennek ára azonban az volt, hogy az utolsó etapja a kelleténél hosszabbra nyúlt, így a kopottabb gumikon esélye sem volt védekezni Vettel ellen. Az utolsó előtti körben aztán Webber is megelőzte Grosjeant.
A címvédő elismerte, hogy nem volt sétagalopp a sikere. "Nem volt könnyű végrehajtani a kétkiállásos taktikát, főleg a középső etapban" - mondta. "Azonban hihetetlen tempót tudtam menni a verseny vége felé, és sikerült megelőznöm Romaint."
Ő az első etap elnyújtásával érte el, hogy csak kétszer álljon ki kerékcserére, Webber viszont kénytelen volt eggyel többször betérni a bokszba. "Mark hamarabb elkoptatta a gumijait, mint Seb, ezért muszáj volt korábban kihívnunk a bokszba" - nyilatkozta Christian Horner a Sky Sportsnak.
Grosjean a második etap elején 2 másodperccel haladt Webber, illetve 5-tel Vettel előtt, de az előnye gyorsan fogyni kezdett, mivel a kemény gumik, melyektől eleve tartott a Lotus, nem működtek olyan jól az autóján, mint a Red Bullokon. Amikor leelőzték őt, Vettelhez képest 8, Webberhez képest 13 körrel voltak használtabbak a gumijai.
Vettel még nem biztosította be a bajnoki címét, mert Fernando Alonso hátránya "csak" 90 pontra nőtt a küzdelem végérvényes eldöntéséhez szükséges 100 helyett. A spanyol már amúgy sem erre, hanem a konstruktőri csatára figyel, és örül, hogy 4. helyével segített növelni a Ferrari előnyét a Mercedes előtt. "Összességében úgy gondolom, hogy jó verseny volt" - értékelt. "A konstruktőri bajnokságban értékes pontokat szereztünk."
Nico Rosberg ugyan a futam vége felé megelőzte Felipe Massát, de ez nem sokat segített a Mercedesnek, mert Lewis Hamiltonnak hamar fel kellett adnia a viadalt, miután megsérült az autója a rajtnál. "Ez tényleg szerencsétlen volt. Rossz érzés, mert a srácok nagyon keményen dolgoztak" - mondta. "Kár, mert ez volt rajtom idén, szóval nagyon csalódott vagyok. De ilyen az élet." Hamilton hátsó gumiját Vettel lyukasztotta ki véletlenül az első szárnyával az első kanyarban, ráadásul a defekten kívül egyéb baja is lett a Mercedesnek.
Hamilton hátránya az egyéni pontverseny negyedik helyén tovább nőtt Alonsóhoz és Kimi Räikkönenhez képest, mivel a finn is pontokat szerzett a Szuzukában elért 5. pozícióval. Csakúgy, mint Alonso, a rosszul rajtoló Räikkönen is a célhoz közeledve hagyta le az ismét remekül vezető Nico Hülkenberget, aki sokáig a 4. helyen haladt.
"A végén túlságosan elkoptak a gumijaim, hogy magam mögött tudjam tartani Fernandót és Kimit, de ez így is jó eredmény volt" - nyilatkozta Hülkenberg, aki a bokszkiállások első fordulójánál vágott Alonso elé. Nem csak ő, hanem csapattársa, az első F1-es pontjait megszerző Esteban Gutiérrez is hozzájárult ahhoz, hogy Peter Sauber jó hangulatban ünnepelhesse 70. születésnapját.
A 6. és 7. helyezett Sauberek mögött Rosberg, Jenson Button és Massa ért célba a pontszerző helyeken. Rosbergnek és Massának le kellett töltenie egy bokszutcán áthajtásos büntetést, amit előbbi azért kapott, mert az egyik kerékcseréjénél veszélyesen engedték ki a szerelők, a brazil pedig átlépte a sebességhatárt.
Ugyanilyen büntetést kapott Daniel Ricciardo is pályaelhagyással végrehajtott előzésért, aki a kemény gumikon rajtolva egy ideig keresztbe tett a mezőnynek, s akár pontszerző is lehetett volna: a 4. helyen haladt, amikor még nem állt ki első kerékcseréjére, és a 20. kör tájékán kialakult mögötte egy kisebb vonat Hülkenberg vezetésével. Alonsónak ezt kihasználva sikerült elmennie Massa mellett.
A versenyről élőben, körről körre készült tudósításunk itt olvasható.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!