Bár Felipe Massa szédületes silverstone-i rajtját idén valószínűleg már nem lehet felülmúlni, Szuzukában Romain Grosjean mindent meg tett azért, hogy feledtesse a brazil zsenialitását. Massa idén nagyon élt a rajtoknál, de az utóbbi két hétvégén úgy néz ki, átadta a stafétát fiatal francia kollégájának.
Nem lehet nem észrevenni, hogy amióta kiderült: Kimi Räikkönen elhagyja a Lotust, Grosjean elkezdett élni a pályán. Már nem csak sebzett vadként vannak villanásai, hanem szépen lassan átveszi az alfahím szerepét. Bár ez még nem áll egészen jól neki, az biztos, hogy olyan területeken is láthatóan fejlődött, amelyek eddig nem számítottak az erősségének. Már eddig is tudtuk, hogy gyors, de Forma-1-es pályafutása első emlékezetes rajtját éppen a múlt héten, Koreában produkálta. Már azért is hatalmas dicséret illette, Szuzukában mégis rátett egy lapáttal. Annyira jól kapta el az indulás pillanatát, és annyira tökéletesen érezte a tapadást a pálya koszosabb oldalán, hogy Sebastian Vettelnek esélye sem volt védekezni ellene. Mintha egy Ferrarit láttunk volna, olyan jól gyorsult el, majd olyan magabiztosan bújt be a fal mellé. Látszik a felvételeken, hogy a két Red Bull sem innen várta a támadást, sokkal jobban el voltak foglalva Lewis Hamilton Mercedesével, ezúttal azonban Grosjean oktatott. Másnak esélye sem volt.
Ez már csak azért is igaz, mert a két Red Bull eléggé beragadt a rajtnál. Kettejük közül Vettel indult el egy kicsit jobban, de Mark Webber az első rajtkocka miatt jobb helyzetben volt. Vettel is érezte a vesztét, ugyanis az utóbbi idők egyik legkonzervatívabb rajtját produkálta. Nem csinált semmit, csak szinte egyenes vonalban kigyorsított, vicces módon mégis ő keveredett bele egy rajtbalesetbe. Ehhez azonban semmi köze sem volt, egyszerűen összezárt előtte Grosjean és a szintén zseniálisan induló Hamilton. A Mercedes nem fért el, de a Lotusnak sem sok hiányzott ahhoz, hogy csúfos véget érjen számára a verseny. Furcsa módon Hamilton sem hibáztatható a kis érintés miatt, az ütközés előidézője ugyanis nem ő, hanem Mark Webber volt. Az ausztrál érezte a vesztét, ezért a kigyorsításon még egy baráti rálegyezéssel próbálta csökkenteni Hamilton lelkesedését. Lehet, hogy vannak olyanok, akik szerint ez nem volt túl szép, másrészt viszont abszolút belefér egy ilyen éles helyzetben. Gondoljunk csak bele, Korában Grosjean hogy rálegyezett saját csapattársára. Hamilton defektjét tehát versenybalesetnek lehet minősíteni, hiszen négyen négyfélét gondoltak az első kanyarról, csak egy idő után elfogyott a hely.
Bár alapvetően megint a két Ferraritól vártunk kiemelkedően jó rajtot, Suzukában ez elmaradt. Felipe Massa ugyan jól indult, de ez lett a veszte, ugyanis Vettelt utolérve az egyenes végén kihúzódott a külső ívre, Hamilton mögé. Ezzel pedig kénytelen volt elemelni a gázról a lábát, hiszen Hamilton alig tudta bevenni az első két kanyart. Ezt ügyesen használta ki Nico Rosberg, aki, bár az első egyenesben nem tudott támadni, a kanyarban már nyerő helyzetben volt Vettel mögött a belső íven. Fernando Alonso is hasonlóan járt: a Hamilton mögött meglassuló boly mellett belülről két helyet valahogy kihalászott a zavarosban, igaz, ebből az egyik a defektes autóval már vergődő Hamilton volt. Nico Hülkenberg viszont Felipéhez hasonlóan Hamilton miatt vesztett, hiszen a külső ívre szorult, ahol Hamilton lelassította a vonatot.
Jenson Buttont ezúttal nem nagyon lehet megdicsérni, mert nagyjából semmit nem tudott kezdeni a rajtnál, amelynek legnagyobb vesztese ugyanakkor a már az időmérőn is bakizó Kimi Räikkönen lett. A finn annyira rosszul kapta el a startot, hogy nem csupán Jenson viharzott el mellette, hanem gyorsan körbefogta a Sergio Pérez és Paul di Resta is. Bár az első kanyar előtt Kiminek megvolt a 11. hely, ő is a külső ívre szorult, így megérkezett mellé a szenzációsan induló Esteban Guttiérez is. Ő a Grosjeanéhoz hasonló kigyorsítással rukkolt elő, majd az első kanyarokban is magabiztos volt, így a 11. helyről pillanatok alatt a 9-ediken találta magát. Räikkönen miatta veszített még egy pozíciót, Hamilton leelőzésével mégis meg tudta tartani a 11-ediket.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!