Lewis Hamiltonnak már matematikai esélye sem maradt a világbajnoki címre, miután a Japán Nagydíjat már a verseny elején, 8 kör után fel kellett adnia. A 3. helyről induló brit a rajtnál koccant össze Sebastian Vettellel, a német első szárnya kivágta a Mercedes jobbhátsó gumiját. Hamilton egy kerékcsere után még visszatért a pályára, de hamar kiderült, hogy nem csak a defekt okokzott neki problémákat: a rádión közölte a csapatával, hogy „össze-vissza csúszkál” az autója, és a tempója sem volt meggyőző.
Később kiderült, hogy Hamiltonnak a megsérült padlólemeze miatt kellett feladnia a futamot, és a hátsó fékjei is túlmelegedtek. "Kár, mert ez volt a legjobb rajtom idén, szóval nagyon csalódott vagyok. De ilyen az élet” – mondta a kiesése után. „A rajtnál Mark jobbra mozdult, erre nekem is reagálnom kellett. Romain (Grosjeannal) közrefogtuk Sebastiant, aki az első szárnyával nekiért a jobb hátsó kerekemnek, és kivágta a gumit. Nem az ő hibája volt, előfordul az ilyesmi.”
Bosszantóan alakult a verseny Nico Rosberg számára is, bár a német legalább begyűjtött néhány pontot a 8. hellyel. A 6. helyről induló Rosberg már a 16. kör után hátrányba került, ugyanis áthajtásos büntetést kapott, amikor a csapata rossz időzítéssel engedte ki a bokszból a kerékcseréje után, és majdnem összeütközött Sergio Pérezzel. A mexikóival a pályán is meggyűlt a baja, a 44. körben összeakadtak a pályán, miközben a 9. helyért küzdtöttek. A McLaren defektet kapott, a futam közben háromkiállásos taktikára váltó Rosberg viszont folytatni tudta az előretörést.
„Jól indultam, és kényelmesen tartottam a helyemet. A bokszkiállásom és az áthajtásos büntetésem után viszont nagyon nehéz dolgom volt” – nyilatkozta a német, aki ennek ellenére „élvezetesnek” tartotta a felzárkózást. „A csapat megvizsgálja majd, mi történt a kerékcserémnél, de azonnal tudtuk, hogy büntetés vár rám.”
„Utána jött az incidensem Pérezzel. Nem jó, amit csinál, nagyon veszélyes volt. A szabályok világosak: ha egyszer már tettünk egy olyan mozdulatot, amivel blokkoltuk az ellenfelünket, utána félre kell állnunk az útjából” – magyarázta. „Jó, hogy defektet kapott, onnantól már csak előrefelé kellett koncentrálnom.”
A futam után Ross Brawn elmondta, még nem sikerült kideríteniük, miért rossz ütemben engedték ki Rosberget a bokszból. „Általában elég megbízhatóak vagyunk ezen a téren” – mondta. A Mercedes a gyenge eredmény miatt már tízpontos lemaradással követi a Ferrarit a konstruktőri világbajnokság 2. helyéért folytatott küzdelemben.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!