Fennállása legrosszabb szezonját teljesítheti a Williams, amely eddig mindössze egyetlen pontot tudott szerezni az idei bajnokságban. Az FW35-ös modell gyenge a mezőnyben, és a tanácstalanságot jellemzi, hogy a csapatnál hónapok óta sötétben tapogatóznak. "Senki sem tudja, hogy min kellene dolgozni" - idézte az Auto Motor und Sport a Williams egyik tagját. Dickie Stanford csapatmenedzser hasonlóan nyilatkozott. "Még egy versenyautót sem láttam, amely ennyire kis mértékben reagál a változtatásokra."
A hangulat érthető módon nem túl vidám a Williamsnél, ráadásul széthúzásra utaló jelek is vannak. Noha Pastor Maldonado az F1 Racingnek adott interjúban arról beszélt, hogy vezéregyéniségként próbálja összefogni a gárdát ("Szerintem egyik csapat versenyzője sem töltött annyi napot a csapata gyárában, mint én"), az utóbbi időben tanúsított viselkedésével nem támasztotta alá ezt az állítást.
A Koreai Nagydíjon például a Williams újabb gyenge formáját látva kifakadt, hogy "jobb lenne otthon maradni", s mint kiderült, a csapatot is kissé magára haragította, mert nem tartotta be az utasításokat. "Koreában az utolsó etapjában többször rászóltunk rádión, hogy vigyáznia kell a jobbelső gumira, és nem szabad párharcokba keverednie. Erre mit csinált? Úgy vezetett, mint egy őrült, és három kör alatt tönkretette a gumikat" - nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak a Williams egyik tagja.
Japánban saját csapattársára, Valtteri Bottasra ijesztett rá Maldonado, amikor az utolsó körben vakmerően kifékezte a sikánnál. "Versenyeztünk egymással. Az utolsó körben jártunk, és az összes többi autó is megelőzte őt" - mondta Maldonado az Autosportnak. "Rosszul gyorsított ki az előző kanyarból, sokkal gyorsabb voltam nála. Helyet hagyott nekem, én pedig megpróbáltam bebújni oda."
Vele ellentétben Bottas egyáltalán nem érezte tisztának a manővert. "Igyekeztem lezárni a belső ívet, de ő annyira későn fékezett, hogy nem volt más választásom, mint levágni a sikánt" - jelentette ki. "Ha tartottam volna a saját ívemet, biztosan összeütköztünk volna."
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!