Miközben Sebastian Vettel 60 pontos előnnyel várhatja a 2013-as idény utolsó hat futamát, Mark Webber csak a tabella 5. helyét foglalja el, több mint százpontos lemaradással csapattársa mögött. Az ausztrál idén ritkán tudta felvenni a versenyt a némettel, a dobogóra is csak négyszer állhatott fel – igaz, a Malajziai Nagydíjat valószínűleg megnyerte volna, ha Vettel tiszteletben tartja a Red Bull csapatutasítását.
Bár öt közös idényükben végül mindig Vettel bizonyult jobbnak, 2010-ben Webber az idény végéig harcban állt a világbajnoki címért, és 2012-ben is többször megnehezítette a német dolgát. 2011-ben és idén azonban nem tudott mit kezdeni a német uralmával, aminek az okát is tudni véli.
„2011-ben csak az időmérőkön maradtam el Sebastiantól” – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak. „Ez egyértelműen azzal hozható összefüggésbe, hogy az ő vezetési stílusának jobban kedvezett az autónk. A versenyen nagyjából ugyanolyan teljesítményt nyújtottunk – sokszor én futottam meg a leggyorsabb kört.”
Webber úgy gondolja, tavaly azért szerepelt jobban, mert az RB8-as „egy átlagosabb versenyautó” volt, idén viszont a gumikkal nem tud dűlőre jutni. „Nem mindig könnyű megérteni a viselkedésüket” – mondta. „Rengeteg időt lehet veszíteni azzal, ha nem sikerül az optimális intervallumban működtetnünk őket.”
Vettel fölénye idén a Szingapúri Nagydíjon volt a leglátványosabb, a verseny egyes szakaszaiban körönként két másodpercet vert ellenfeleire. A futamot az utolsó körben motorhiba miatt feladó Webber szerint ő az utcai pályán is a gumik miatt nyújtott rosszabb teljesítményt. „A közepes keveréken jó volt az autóm balansza, ki tudtam hozni belőlük a legtöbbet” – magyarázta. „De amint a lágy abroncsokra váltottam, hirtelen nagyon nehezen tudtam vezetni az autómat.”
Vettel szingapúri fölényét sokan túlzásnak tartották, Giancarlo Minardi már arra is gyanakodott, hogy a Red Bull tiltott kipörgésgátló használatával hagyta állva az ellenfeleket. Az istálló tanácsadója, Helmut Marko szerint azonban értelmetlen összeesküvés-elméletekkel magyarázni a csapat uralmát. „Ez hatalmas ostobaság” – nyilatkozta a Sport Bildnek.
A legújabb spekulációk szerint a Red Bull egy trükkös motorvezérléssel próbálja elérni a tiltott befújt diffúzor által nyújtott előnyöket.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!