Korea tipikusan az a pálya, ahol nem lehet nagyot rajtolni. Nem fizikailag lehetetlen, csak éppen nem jelent semmit. Egyszerűen túl közel van a rajtrács elejéhez az első kanyar. Ha valaki nem ragad be nagyon, akkor nehéz megelőzni. Pont ezért a versenyzők sem használják a rajtnál a KERS-t, hiszen mindenki jól tudja, hogy a kettes kanyar utáni egyenesben, illetve a hármast követő újabb egyenesben sokkal nagyobb szükségük van rá. Mivel a kettes utáni egyenes 1,2 km hosszú, és a vége egy elég szűk kanyar, a rajtra jellemző kavarodás általában oda összpontosul. Most sem kellett csalódnunk ebben.
Sebastian Vettel mostani teljesítményéről lassan csak szuperlatívuszokban lehet beszélni, de a rajtjai miatt eddig általában nem emeltük ki. Szingapúrban például rosszul indult, majd Nico Rosberget mégis beültette a hintába, de most már esélyt sem hagy a többieknek. Tökéletesen indult, majd az egyes-kettes kombinációban is annyira jól sikerült neki a kigyorsítás, hogy Lewis Hamiltonnak esélye sem volt megpróbálni ellene az előzést.
Ehelyett a tükörrel volt elfoglalva, ugyanis Romain Grosjean tavalyi formáját meghazudtolva okosan rajtolt. Hagyott maga mellett helyet Rosbergnek, de nem annyit, hogy a német igazán rámenős lehessen. A kigyorsítást pedig nagyon eltalálta, így simán elkaphatta Hamilton szélárnyékát, majd nagyon jól beugrott a Mercedes mellé a jobb oldalra. A hármas előtti féktávot már ő kezdhette kedvezőbb helyről, bár csekélyebb tapadással. Ilyen esetben nem szabad a tapadás hiányától félve túl hamar lassítani, mert akkor kint, a felgumizott íven valaki sokkal rövidebbet fékezve visszaugorhat elénk. De az sem jó, ha sokáig várunk, hiszen tutira nem fog olyan hamar megállni az autó, mintha az ideális nyomon lennénk, plusz szűkebb íven kell elfordulni. Grosjean nagyon jól maga mellett tartotta Hamiltont, majd egy kicsit túlcsúszva ki is vezette. Ez is egy okos versenyzői fogás, hiszen ha Hamilton melléje fordult volna, akkor elhagyja a pályát. A következő egyenesre ráadásul Lewis csak kicsivel jobban tudott kigyorsítani, a szűk ívet pedig tökéletesen fedezte Grosjean. Ez férfimunka volt, a francia F1-es karrierjének eddigi talán legszebb, de biztosan a legtudatosabb rajtja.
Amennyire összerakott volt a Lotus viselkedése, annyira nagy volt a bizonytalanság mögötte. Rosberg, noha jól indult, Grosjeantól elbizonytalanodott, miközben kívülről megérkezett melléje az ismét remekül startoló Fernando Alonso. Ezzel azonban a spanyol esélyei rögtön el is szálltak, ugyanis Nico ügyesen leterelte őt kissé a műfűre, ami nem csak azt jelentette, hogy el kellett vennie a gázt, de még kigyorsítania sem sikerült. Itt jött meg a képbe Esteban Gutiérrez, aki megmutatta, hogy mégis lehet az egyes kanyarig nagyot előzni. Nem kell hozzá más, mint az, hogy a többiek egymással legyenek elfoglalva. Márpedig Felipe Massa és Nico Hülkenberg annyira egymásra koncentrált, hogy a fiatal mexikóinak elég volt megvárnia, hogy ki hová helyezkedik, majd a szűk íven bepofátlankodhatott eléjük. Zseniálisan csinálta, kicsit azonban őt is megfogta Alonso, aki a kedvezőtlen helyzetből csak csetlett-botlott a kigyorsításon.
Elkezdődött egy olyan játszma, amelyről tudni lehetett, hogy nem lehet jó vége. A két Ferrari és a két Sauber egymás szélárnyékában kigyorsítva az egyenes végére fej-fej mellett érkezett meg, de arra kevés volt az esély, hogy be is tudnak fordulni. Massa volt a leghátrébb, de ő volt a legbátrabb is, hiszen a szűk íven nagyon rövidet akart fékezni. Annyira rövidet, hogy ő is érezte: ebből baj lehet, hiszen telibe találhatja a már elforduló Nico Rosberget. Ezért a lehetségesnél hamarabb elhúzta az autó orrát, ami csakis megpördüléshez vezethetett. Massa ezzel éppen a csapattársát hozta kellemetlen helyzetbe, hiszen Alonso mellé csúszott be, aki emiatt nem tudott elfordulni. Hülkenberg még zseniálisan elfordult Alonso előtt, míg Gutiérrez még rosszabbul járt, hiszen ő Alonso mellett maradt, ezért még jobban kiszorult, és csak a bukótérben fordulhatott el. Pedig a mexikói milyen szépet rajtolhatott volna! Massa azonban ezúttal több ember versenyét felforgatta.
Persze volt olyan is, aki ebből profitált, hiszen a Daniel Ricciardo például itt került a 13. helyről a hetedikre. Nem indult jól, de egészen a hármas kanyarig nem csinált semmit, csupán Adrian Sutilon próbálta átvereeekedni magát. Viszont ő volt az első, aki megtalálta a megfelelő helyet Massa mellett, miközben a többiek vagy a bukótérbe, vagy a kanyart a belső rázókövön levágva bukdácsoltak. Ricciardo szerencsésen egy kanyar alatt előzött hatot, de ugyanezt koppintotta le Pastor Maldonado is. Neki addig is sikerült csapattársát leelőzni, utána viszont még nyolc helyet javított - Massának köszönhetően. Sokat vesztett ugyanakkor Sergio Pérez, aki a négyes mögött érkezve nagyon jó pozícióban volt, de a brazil miatt ő sem tudott elfordulni. Kimi Räikkönen addigra rázódott kicsit bele ritmusba, és ő is kénytelen volt belül lassan átevickélni a rázókövön. Ugyanerre a sorsra jutott Mark Webber is, aki addig kifejezetten jól jött fel, itt azonban szerencsétlen helyre került.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!