Vágólapra másolva!
A Red Bull címvédője a Koreai Nagydíjon aratott zsinórban negyedik győzelmével karnyújtásnyira került negyedik vb-címéhez. A második leggyorsabb Mercedes eltaktikázta magát, és még pechje is volt, a Lotust így dupla dobogóhoz segítette a két Safety Car-fázis, de a verseny igazi hőse a Hamiltont és Alonsót végig maga mögött tartó Hülkenberg volt.

Sebastian Vettel Koreában aratott, zsinórban negyedik győzelmével biztosította, hogy matematikailag már a jövő hétvégi Japán Nagydíjon megszerezhesse negyedik világbajnoki címét: ha Szuzukában is nyer, Fernando Alonso pedig legfeljebb a 9. helyen végez, a németet már senki nem érheti utol az összetettben.

Jeongamban a várt eső nem bolondította meg a versenyt, a pálya végig száraz maradt. Helyette két Safety Car-fázis keverte össze a paklit, lehetőséget adva rá Kimi Räikkönennek, hogy a 9. helyről rajtolva ismét eljusson a dobogóig, miközben az arra a tempójuk alapján esélyesebbnek tűnő Mercedesek több baki után csak ötödikként illetve hetedikként értek célba. Alonso ezúttal nem javított, sőt egyet még rontott is a rajtpozícióján, mert Lewis Hamiltonhoz hasonlóan ő sem tudta megelőzni a végig fantasztikusan védekező Nico Hülkenberget.

Vettel a rajtnál simán megtartotta a vezetést - a galériához kattintson! Forrás: AFP

Sokáig úgy tűnt, a tökéletes rajt után Vettelnek ismét elég lesz a szokásos taktikát követnie, azaz kiépítenie, majd nyugodtan tartania az előnyét. A 30. körben még 5 másodperccel vezetett a Hamiltont már a rajt után megelőző Romain Grosjean előtt, amikor Sergio Pérez McLarenjéről egy hatalmas elfékezést követően leszakadt a jobbelső gumi teljes futófelülete, törmelékkel terítve be a pályát. Ekkor küldték be először a Safety Cart. Vettel azonban mindkét újraindításnál simán elhúzott, és sorozatban szórta a leggyorsabb köröket, úgyhogy a győzelme nem forgott veszélyben.

„Szerencsére elég gyorsnak bizonyultak ahhoz, hogy elöl maradjunk, pedig Kimi és Romain nagyon ütőképesek voltak, és jobban boldogultak a gumikkal" – ismerte el Vettel, akit ezúttal nem fütyültek ki a dobogón. „Nagyon élvezem a versenyzést, csodálatos csapatunk van, szuper időket élünk át együtt."

Ugyanez nem mondható el Mark Webberről, aki a rajtbüntetését követően, a 13. helyről rajtolva szépen haladt előre, és éppen Hamilton elé érkezett meg a bokszból, amikor az orra előtt szétszakadt a gumi Pérez autóján. A törmeléken áthajtva ő is defektet kapott, újra kereket kellett cserélnie, az újraindítás után azonban még nagyobb balszerencse érte: a 3-as kanyarnál Adrian Sutil elfékezte magát, és hátulról egyszerűen kigolyózta. Ráadásul éppen az olajcsöveket találta el Webber Red Bullján, amely ettől kigyulladt, és a Safety Cart rögtön megint be kellett küldeni. „A Pirelli biztosan az elfékezést fogja okolni Pérez defektjéért, de a versenyzők valójában azért fékezik el magukat, mert a gumikon egyáltalán nem marad futófelület..." – jegyezte meg a csalódott ausztrál.

Az utoljára a 25. körben kereket cserélő Räikkönen már az első Safety Car-fázis jóvoltából felugrott a 3. helyre, aztán a második újraindításnál megelőzte Grosjeant. A francia a friss gumikon gyorsabb volt ugyan a csapattársánál, és a Lotus a rádión folyamatosan biztatta is, hogy előzze meg Räikkönent, ám ez végül nem sikerült neki: közvetlenül mögötte ért célba. „Elkövettem egy kisebb hibát, ezért Kimi elment mellettem, de ez rajtam múlt. Mindenesetre így is visszatértünk a dobogóra, ami nagyszerű" – mondta. Räikkönen biztos volt benne, hogy a taktikája révén a Safety Car nélkül is dobogóra állhatott volna. „Azt hiszem, már az első egyenesben vesztettem egy helyet. Az autóm egész hétvégén alulkormányzott volt, az maradt ma is, úgyhogy vigyáznunk kellett az első gumikra" – tette hozzá.

Mindkét Lotus feljutott a dobogóra - a galériához kattintson! Forrás: AFP

A Koreai Nagydíj igazi hőse Hülkenberg volt, aki a rajtot követően, a 3-as kanyarban a célegyenes végén hibázó Alonso elé került, és végig ott is maradt. Először a spanyol, majd később Hamilton támadásait kellett kiállnia jóformán a teljes versenytávon, de néhány apró elfékezésen túl egyszer sem ingott meg, és pályafutásának eddigi legjobb eredményét ismét beállítva a 4. helyre kormányozta Sauberjét. Éppen a legjobb pillanatban, hiszen még nincs szerződése 2014-re.

Hamilton azonban nemcsak Hülkenberg miatt végzett a vártnál hátrébb, az 5. helyen. Bár eleinte gyorsabbnak tűnt Grosjeannál, az első kerékcseréje után meglepően hamar megadta magát a jobbelső gumija, és a 25. körre már 3 másodperccel lassabban ment, mint az élmezőny többi tagja. A Mercedes mégsem hívta be a bokszba új gumikért, így az előzőleg 10 másodperccel mögötte haladó Rosberg pillanatok alatt utolérte, sőt meg is előzte. Ekkor vesztette el az esélyét, hogy a dobogóért harcoljon, aztán a táv végén Hülkenberg támadása közben a mögötte érkező Alonsóra is figyelnie kellett.

„Fernandóval fantasztikusan küzdöttünk, de a verseny csalódás volt" – ismerte el Hamilton. „Ennél jobb eredményét érdemeltünk volna. A jobbelső gumi nem szemcsésedett, hanem teljesen meghalt, ki is hűlt, ezért állandóan elfékeztem vele magam."

A Mercedes kálváriája Rosbergre is kiterjedt, aki hiába előzte meg a csapattársát, az autója még abban a pillanatban szikrákat kezdett vetni az aszfalton, mert az orra elengedett, és ettől leért az első szárnya. 23 másodpercig tartott, amíg a bokszban kicserélték, és csupán a Safety Carnak köszönhetően tudta magát újra játékba hozni, hogy aztán a 7. helyen érjen célba. „Nagyon is tudatában voltam" – mondta Rosberg a szárnyról. „Úgy éreztem, mintha az aszfalton ülnék. Ha a szárny az autó alá kerül, az borzasztóan veszélyes lett volna. Remek tempót diktáltam, a gumik is rendben voltak, de akkor ez az átkozott orr leesett. Pedig egy másodpercig biztosnak tűnt a dobogó..."

A Mercedes így is 1 pontra közelítette meg a Ferrarit a konstruktőri összetettben. Felipe Massa ugyanis már az első körben megpördült, majdnem kiütve a versenyből Alonsót is, bár a Ferrari végül éppen az ő 2 pontjának köszönhetően tarthatta meg a 2. helyet. A spanyol a leintés után bágyadt mosollyal nyugtázta, hogy már legfeljebb elméleti esélye maradt a vb-címre. „A tempónk nyilván nem ütőképes" – mutatott rá. „Vasárnaponként általában gyorsak vagyunk, de ezúttal ez sem volt igaz. Már pénteken láttuk, hogy a versenytempónk valószínűleg nem lesz az igazi."

Massa bemutatott egy látványos kettős előzést az egymással kakaskodó Pastor Maldonado és Esteban Gutiérrez ellen, ám az elképesztő, öt résztvevős akcióban előzőleg megpöccintette a támadással próbálkozó Pérezt, ezért a spotfelügyelőktől akár még büntetést is kaphat. Ez pályafutásának első pontjához juttatná Gutiérrezt.

A versenyről élőben, körről körre készült tudósításunkat itt olvashatják.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!