Vágólapra másolva!
Ha a brazilt nem sújtják bokszutcai áthajtással, a dobogón ünnepelhette volna utolsó versenyét a Ferrarinál. Így már érthetőbb, hogy miért tajtékzik a dühtől még utólag is a büntetése miatt.

Fernando Alonso elárulta, hogy az idényzáró Brazil Nagydíjon maga elé akarta engedni a Ferraritól búcsúzó Felipe Massát a dobogóra, aki azonban egy büntetés miatt nem tudott élni a lehetőséggel. Az elmúlt négy évben, melyet csapattársként töltöttek a maranellói istállónál, Massa felsőbb utasításra többször adta át a helyét Alonsónak.

„Ez volt Felipe utolsó versenye a Ferrarinál, és szerettünk volna segíteni neki, hogy a dobogón ünnepelhessen, de sajnos bokszutcai áthajtással sújtották" – magyarázta a spanyol. „Sajnálom, ami történt vele ezen a versenyen, az elmúlt négy évnek viszont örültem. Csodálatos csapattárs volt."

A Ferrari Interlagosban különleges ruhában búcsúztatta Massát Forrás: Ferrari

A végül a 7. helyen célba érő Massa tudta, hogy számíthat egy ilyen gesztusra Alonsótól. „Igen, Fernando a végén biztosan elengedett volna, úgyhogy akkor teljesen másképp alakul a helyzet" – vélte. „Erre azonban most már gondolni sem akarok. A Ferrarinál töltött szép időkkel szeretnék foglalkozni inkább, a sok baráttal, akiket szereztem, és a lehetőségekkel, amiket kaptam." Massa hozzátette, hogy „az igazat megvallva nem kötöttünk semmilyen megállapodást, de odajött hozzám, és azt mondta, 'ha bármikor mögöttem leszel, el foglak engedni.'"

Ez így is volt egészen a 34. körig, amikor kiderült, hogy Massára áthajtásos büntetést róttak ki, mert mind a négy kerékkel átlépte a fehér vonalat közvetlenül a bokszbejáratnál. A hagyományos ideális ív arra vezet, de mivel a versenyirányításban attól tartottak, hogy baleset történhet, ha egy gyors körön lévő autó éppen ott ér utol egy másikat, amely lassabban épp a bokszba tart, egy órával a rajt előtt fényképes kommünikében tájékoztatták a csapatokat az új tilalomról. Ez tehát csak a versenyen lépett életbe, így a pilótáknak nem volt idejük hozzászokni.

Massa már a rádión hitetlenkedve fogadta a büntetés hírét, és a dühe a leintés után sem csillapodott. „Nagy kár a történtekért" – mondta, bírálva a sportfelügyelőket. „Ezek az emberek néha azt hiszik, hogy hatalmukban áll bármit megtenni, és azt csinálnak, amit akarnak. Ezért azonban inkább őket sajnálom, mint saját magamat." Hozzátette, hogy „igen, kétségkívül átléptem párszor a fehér vonalat, de talán nem én voltam az egyetlen, ráadásul ez egy teljesen új szabály."

A büntetéséig Massa a 4. helyen haladt, Alonso mögött és Hamilton előtt Forrás: Ferrari

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szintén elismerte, hogy tudtak a tilalomról, az ítéletet azonban így is „nagyon keménynek" nevezte. Massa szerinte „nem veszélyeztetett senkit, és nem is szerzett előnyt" a csík átlépésével.

Massa versenymérnöke, Rob Smedley, aki várhatóan más poszton ugyan, de követi a brazilt a Williamshez, szintén érzékeny búcsút vett a Ferraritól. „A mélypont az volt, amikor (Massát) fejbe találta a rugó, és majdnem meghalt" – utalt a Hungaroringen történt 2009-es balesetre. „Az valójában az egész életem legnehezebb epizódja is volt. (Massa) nagyon jó barátom, olyan számomra, mintha az öcsém lenne. Persze testvérek között megesik háromszor-négyszer, hogy az embernek kedve lenne lekeverni neki egy pofont..."

Alonso unta a versenyt

A Brazil Nagydíjon Alonso úgy lett harmadik, hogy Mark Webber kétszer is megelőzte, de azt állította, ettől eltekintve eseménytelenül alakult számára a verseny.

„Nehéz volt, vártunk az esőre, ám az sohasem érkezett meg" – mondta. „Nem volt sem eső, sem Safety Car, úgyhogy kicsit untam. A Red Bullokat egyébként sem lehetett utolérni."

Alonso ugyanakkor meleg szavakkal búcsúztatta a visszavonuló Webbert, akivel közismerten jó viszonyban van. „Szép volt Markkal harcolni az utolsó versenyén" – jelentette ki. „Hiányozni fog nekünk. Nagyszerű pilóta és nagyszerű ember, igazi régivágású autóversenyző. Sok érték van benne, sohasem félt kimondani és megtenni mindazt, amit gondolt, úgyhogy hiányozni fog."

A Ferrari végül a 3. helyen, 6 ponttal a Mercedes mögött zárta a 2013-as konstruktőri bajnokságot.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!