A Ferrari az utóbbi években leginkább az aerodinamika terén maradt el a többi élcsapattól, ennek legfőbb oka pedig az évek óta hibásan működő szélcsatornájuk volt. A maranellói létesítmény rendszeresen téves adatokat közölt az új fejlesztésekről, a korrelációs problémák többször is félrevezették a csapatot. A Ferrari ezért 2012 végén úgy döntött, egy teljes körű felújítás idejére bezárja saját szélcsatornáját, és a Toyota korábbi létesítményében, Kölnben folytatja az aerodinamikai munkát.
Az istálló technikai igazgatója, Pat Fry a héten elárulta, a Ferrari októbertől ismét a maranellói szélcsatornát használja, és egyelőre elégedettek az eredményekkel. „Néhány hete visszatértünk” – mondta az Autosportnak. „Most már 100 százalékosan kihasználjuk, napi 24 órában, heti 7 napban működik, ez így normális.”
Fry szerint több időre van szükség ahhoz, hogy a Ferrari pontos véleményt formálhasson a felújított szélcsatorna működéséről, de az első jelek mindenképpen biztatóak. „Egyértelmű, hogy sikerült komoly javulásokat elérnünk” – nyilatkozta. „Idővel majd kiderül, hogy pontosan ott tartunk-e, ahol szeretnénk, de egyelőre jó jeleket látunk.”
Fry elárulta, jelenleg rengeteg olyan tesztet ismételnek meg, amelyeket Kölnben is elvégeztek, hiszen így megbizonyosodhatnak arról, hogy a két szélcsatorna azonos adatokat közöl. A szakember szerint 2014-ben is kulcsfontosságú szerep jut majd az aerodinamikának, hiába jósolják sokan, hogy az új turbómotorok jelentik majd a döntő tényezőt.
„Az aerodinamika jövőre is nagyon fontos lesz, bár a jelenleginél valóban nagyobb hangsúly esik a majd motorokra” – vélekedett. „Az erőforrásokat a lehető legjobban kell megépíteni már az első versenyre is, hiszen a szezon közben nagyon nehéz fejleszteni őket.”
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!