Sebastian Vettel ismét bizonyította, hogy a jelenlegi F1-es mezőny csupán az első kanyarig képes felvenni vele a harco. Ha odáig nem sikerül elkapni, akkor a továbbiakban esélyük sincs. Mark Webbernek Abu-Dzabiban minden lehetősége meg lett volna arra, hogy bebizonyítsa ennek az ellenkezőjét, de ő ugyanúgy elvérzett, mint korábban a többiek.
Webber bukdácsolására ez ugyan nem magyarázat, de nem világos, a Yas Marina rajtrácsát miért úgy találták ki, hogy az egyes kocka a pálya jobb oldalán legyen. A célegyenesnek ezen a részén a versenyzők egy normális körön még a baloldalt használják, vagy behúzódnak középre, de az biztos, hogy csak később helyezkednek át jobbra. Ebből adódóan a rajtrács bal oldali sora indulhat tisztább nyomból, vagyis onnan nagyobb valószínűséggel lehet jobb tapadást találva kigyorsítani. Nem durva a különbségről, de vasárnap az első sorokban azért látszott, hogy a páros helyekről rendre jól indultak el, míg a páratlan oldalon voltak megtorpanások.
Ehhez jön még, hogy az első kanyar balos, tehát a páros oszlopból jobban elinduló versenyző egyből kedvezőbb helyzetbe hozza magát, hiszen zárni tudja a szöget a kívül érkező előtt. Bár ez a lehetőség elvileg adott volt, érdekes, hogy csak Sebastian Vettel tudott élni vele. Lényeg a lényeg, ezen a versenyen nem feltétlenül az egyes rajtkockából volt a legjobb rajtolni, pedig a pole pozícióhoz elvileg egyértelmű előnyök is társulnának.
Mark Webber gyenge rajtjára azonban ez sem mentség, az ausztrál ismét fél pillanat alatt kidobta a kukába remek szombati teljesítményét. Annyi lélekjelenléte még volt, hogy Vettel felé bezárja a kaput, így középen egyik Mercedes sem tudott bebújni melléjük, de pont ezzel a manőverrel kívül hatalmas helyet hagyott a nagyszerű lendülettel érkező Nico Rosbergnek. A német nem ijedt meg, hogy rossz helyen van, simán befékezte magát Webber elé, és kívülről elfordult Vettel Red Bullja mögé. Csodálatosan rajtolt, ahogy Seb sem csinálhatta volna okosabban a saját dolgát. Az immár négyszeres világbajnok belül is épp csak annyi helyet hagyott Lewis Hamiltonnak, hogy őrült manővereket ne merjen megpróbálni.
Bár négyük közül Hamiltonnak sikerült a legjobban kigyorsítania az egyenesben, mégis ő lett a rajt nagy vesztese, és erről nem is igazán tehetett, mert kényszerpályán volt. Azzal, hogy a két Red Bull összezárta a kaput középen, neki csak a belső oldal jutott, de az ellenfelei balra húztak. Ezzel számára egyre kisebb hely maradt, ezért nem merte igazán lendületből beengedni a Mercedest az első kanyarba. Jól is tette, hiszen akkor könnyen oda lehetett volna az első szárnya, így azonban kívül a Rosberg árnyékában érkező Romain Grosjean is elment mellette. Pedig a francia sokkal rosszabb helyzetben volt, de Hamiltonnak annyira el kellett vennie a gázt az első kanyar közepén, hogy a Lotus tisztán lendületből melléfordulhatott. A rajtnál ő is játszi könnyedséggel gyorsulta le Nico Hülkenberget, aki szintén eléggé elrontotta az elindulását, bár rajta sem segített a koszos oldal.
Felipe Massa volt Rosberg mellett az egyetlen, aki páratlan rajtkockából jól tudott indulni, de ez a Ferrari ilyen irányú képességeit nézve nem is meglepő. Massa megint félelmetes lendülettel tudott nekirugaszkodni, így egyből támadta Hülkenberget, de a német jól védekezett. Bár Massa az egyes kanyarban melléje fordult, Hülkenberg nem hagyta magát, kicsit leterelte őt a műfűre. A brazil azonban nem esett kétségbe, és még szélesebbre vette az ívet, a műfű mögött az aszfalton továbbra is jól tudott kigyorsítani. Gyakorlatilag ennek köszönhette, hogy a háttérben lesipuskásként érkező Sergio Pérez nem tudott elmenni mellette, bár Massának ezután gondjai akadtak a kettes kanyar bevételével, majdnem lesodródott. Pérez is ügyesen dolgozott, de a rajt után ő is Hamiltonhoz hasonló helyzetbe került a belső íven, bár neki nagyobb helyet hagyott Hülkenberg, ezért nem vesztett annyi lendületet.
Elvileg Fernando Alonso is biztató előjelekkel várta a vasárnap startot, hiszen az autója kiváló rajtolási képességekkel rendelkezik, és a páros rajthelye sem volt éppen hátrány. Ennek ellenére nem villogott, csak az átlagot hozta, ami a Ferrari tudását nézve inkább rossznak mondható. Gyakorlatilag senkivel sem kellett csatáznia az első kanyarig, utána pedig a Massa miatt belassuló Pérezt tudta csak nyomás alá helyezni, majd a sikán résznél ügyesen megelőzni.
Kimi Räikkönen volt még az, akitől sokat várhattunk a rajtnál. Az egész világ kíváncsi lett volna rá, hogy a finn mire képes a rövidebb tengelytávú Lotusszal, de a diadalment hamar meghiúsult. Räikkönen ugyanis gyatrán indult, majd az első féktávon egy merészebb manőverrel próbált előnybe kerülni. Szépen talált is magának egy helyet belül, de annyira ráment a rázókőre, hogy az autója a kanyar közepén hirtelen túlkormányzottá vált. Ez lett a veszte, ugyanis a gyors korrekcióval a saját első kerekét pont bekormányozta Giedo van der Garde Caterhamjének hátsó kereke elé. Az erősebb nyert, a Lotus kormányösszekötője eltört. Szerencsétlen mozdulat volt, de az ilyesmi mindig benne van a pakliban.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!