A nyári szünet után Sebastian Vettelnek nem volt vetélytársa a világbajnoki címért folyó küzdelemben, senki sem tudta felvenni vele a harcot, de igazán meg sem tudták nehezíteni a dolgát. Egyetlen ellensége önmaga volt, legalábbis a rajtok tekintetében van még hová fejlődnie. Eddig általában már az első kanyarban visszaszerezte az esetleg elvesztett vezető helyét, az idényzáró Brazil Nagydíjon viszont egy egész kör kellett ahhoz, hogy újra felülhessen jól megérdemelt trónjára.
Nincs mit szépíteni, a legkedvezőbb helyről csapnivalóan indult. Ebben talán az is szerepet játszhatott, hogy a rengeteg esős edzés miatt most nem igazán volt felgumizva az elvileg előnyösebb helyen lévő rajtkocka, valamint a hétvége időjárása miatt a rajtolást sem tudták megfelelően gyakorolni. De ez nem mentség, Vettel borzasztóan indult, így az egy pillanatig sem volt kétséges, hogy Nico Rosberg oda fog érni mellé. Márpedig ha ott van, az első balost ő kezdheti kedvezőbb helyzetben, ergo nem lehet gond számára a vezető hely megszerzése. Szépen csinálta, mindig így kellene.
Vettel csapnivaló startja miatt azonban nem csak Rosbergnek volt esélye a támadásra, hanem Fernando Alonsónak is. Ő jól indult, de az első pillanatban rossz oldalt választott. Szokásához híven ismét a külső oldalról akart támadni, csakhogy Vettel azt jól zárta. Alonso ekkor oldalt váltott volna, addigra azonban hátulról már megérkezett oda a még jobban rajtoló Lewis Hamilton. Ha Alonso az első pillanatban a pálya közepét célozza meg, Rosberg árnyékában talán lett volna esélye, de így kiszorult a valódi küzdelemből.
Az már nem meglepő, hogy Mark Webber ismét rosszul indult. Miért éppen az utolsó versenyén szakította volna meg ezt a hagyományt? Lewis Hamilton azonban egy üde színfolt volt, hiszen a korábbi futamokon azt lehetett látni, hogy a két Mercedes gumimelegítési problémával küzd az első körben. Ehhez képest ő most nagyszerűen ugrott be Alonso mellé, és ha egy kicsit agresszívebb énjét húzta volna elő, akkor bizony az első féktávon lett volna esélye Vettel támadására is. Hamilton azonban itt inkább az eszére hallgatott (már ő sem a régi...), így beérte a harmadik hellyel. Mögötte Webbernek inkább hátra kellett figyelnie, ugyanis hátulról megérkezett a nyakára Felipe Massa.
Az idei év rajtbajnoka ezúttal sem hazudtolta meg önmagát, a Ferrari kiváló startolási képességét kihasználva már az első pillanatokban be tudott ugrani a két Toro Rosso közé, majd Romain Grosjeant is lelépte az egyenesben. Ha Webber nincs észnél, akkor kívülről az egyes kanyarban még őt is elkapta volna, de a búcsúzó ausztrál nem hagyott neki elég helyet. Ha Massa mégis bepróbálkozik, már az ütközést kockáztatta volna, ráadásul Alonso is ott volt előtte. Azért így sem volt ez rossz teljesítmény, hiszen a közvetlen környezetéből (Grosjean, Ricciardo, Vergne) senki sem tudott maradandót alkotni. Massa mögött Nico Hülkenberg is jól indult a páros oldalról, ügyesen használta ki a Ferrari mögött keletkező nyomot, szinte lemásolta a brazil mozgását. A kettes kanyarban viszont ő sem tudott mit kezdeni Grosjeannal, így be kellett érnie a nyolcadik hellyel.
Most bánhatja csak igazán a Lotus, hogy Kimi Räikkönen megüresedő helyére nem a saját tesztpilótájukat ültették, ugyanis Heikki Kovalainen kétfutamos teljesítménye minden volt, csak nem eredményes. A berozsdásodott finn ráadásul Brazíliában a rajtnál nyugodtan letagadhatta volna, hogy rutinos versenyző, annyira katasztrofálisan indult, hogy simán kiérdemelte a futam lúzere díjat. Még a két Toro Rossónál is gyengébben tapadt be az autója, majd lányos zavarában semmit sem csinált, így „csupán" négyen húztak el mellette 200 méter alatt. Ezt az egyes kanyar előtt még egy rossz helyezkedéssel is tetézte, így végül öt helyet bukott az amúgy sem fényes rajtpozícióján. A néhai Grosjean-rajtokat idézte a finn - bizonyára nem szóltak neki, hogy ezt inkább nem kellene eltanulnia a franciától. Döbbenet, hogy az egykor oly kiváló Kovalainen a visszatérésekor mennyire nem találta a góllövő cipőjét.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!