Az állandó kritikákat megelégelve a Pirelli megpróbálja kierőszakolni, hogy a Forma-1-es versenyeken kötelező legyen a két kerékcsere. Az aktuális javaslat szerint, melyet a Stratégiai Munkacsoport is fontolóra vesz, egy etap a keményebb gumikon nem lehetne hosszabb a táv 50, a lágyabbakon pedig 30 százalékánál. Így senki nem panaszkodhatna arra, hogy túl sok vagy túl kevés a kerékcsere, Ross Brawn azonban ellenzi a stratégiai korlátozásokat.
„Előírhatnánk a szabályokban kötelező bokszkiállásokat, ahogy azonban elkezdünk beavatkozni a stratégiákba... Nem tudnám megfogalmazni, hogy ezzel pontosan mi a probléma, de ösztönösen úgy érzem, hogy nem szabad kívülről szabályozni a kerékcserék számát" – mondta az Autosportnak a Mercedes GP leköszönő főnöke.
„Pillanatnyilag egy kiállásnak muszáj lennie amiatt, hogy mindkét keverékű gumit használni kell" – tette hozzá. „A kerékcserék szabályozása talán működne. Lehet, hogy ki kellene próbálnunk, de én nem igazán rajongok az ötletért."
Brawn ugyanakkor elismerte, hogy a Pirelli kényszerhelyzetben van. „Borzasztóan nehéz rátalálni az optimumra. Vajon mennyire lehet óvatosnak lenni a gumikkal, hogy a versenyzők az egész futamon padlóig nyomhassák a gázt?" – merengett. „És ha ennyire óvatosak, akkor elég-e mindenkinek egyszerre kiállnia? Nagyon nehéz olyan gumit tervezni, amellyel teljes erővel lehet hajtani, de közben pont két kerékcserére van szükség."
Bár legalább két beszállítót követelő gumiháború felélesztése a magas költségek miatt nem tartozik a Forma-1 reális alternatívái közé, Brawn szerint a Pirelli problémái részben a közvetlen küzdelem hiányából erednek. „Úgy vélem, olyan irányba sodródunk, amely az egyetlen beszállítós formula következménye, a cég nem okolhat miatta" – mondta.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!