A Lotus technikai igazgatója, Nick Chester elárulta, hogy a csapat 2014-es modellje, az E22 nem készül el az első, január 28-tól 31-ig Jerezben megrendezésre kerülő tesztig. „Úgy ítéltük, hogy a jerezi teszten a fejlesztési programunk és az autónk építése szempontjából nem lenne ideális részt venni" – idézi Chestert a Lotus sajtóirodája által közölt interjú. „Az autót valószínűleg a bahreini tesztek előtt fogjuk bemutatni, ahol reprezentatív körülmények között is alaposan kipróbálhatjuk majd."
Idén különösen érzékenyen érintheti az istállókat egy-egy teszt kihagyása, mivel a szokásos négy helyett csak hármat fognak rendezni – az elsőt Jerezben, a másik kettőt Bahreinben –, ami 12 napot jelent, ráadásul az utóbbi évtizedek legjelentősebb szabálymódosításai miatt az új autókkal és motorokkal megtett minden kilométer számít. A kezdetben elkerülhetetlennek tűnő motorhibákkal például fél napokat is el lehet veszteni. A Lotust emellett külön hátráltatja, hogy anyagi okokból a decemberi gumiteszten sem vett részt, de a csapatnál mindennek ellenére is bizakodóak.
„Mi ígéretesnek tartjuk a fejlesztés során kapott adatokat" – mondta Chester. „Ugyanakkor tény, hogy nagyon kevés információnk van a többiek tevékenységéről. Ez lesz a korábbiakhoz képest drasztikusan új szabályok első éve, ami azt jelenti, hogy az összes csapat eltérő úton haladhat a fejlesztéseivel."
Chester hozzátette, hogy az E22 karácsony előtt átment több kötelező törésteszten, így a homologizációjához már csak az orrkúpot kell majd alávetni a terhelési próbának. „Az E21-hez használt koncepciók egy részét fel tudtuk használni az E22-höz is, például a fejlesztési módszereket és a különféle szimulációs eszközeinkkel való szinkronizációt, amelyek különösen ígéretesnek tűntek" – tette hozzá Chester.
Mivel Kimi Räikkönen átigazolt a Ferrarihoz, a Lotus a tavalyihoz képest idén gyengébb versenyzőpárossal – Romain Grosjeannal és Pastor Maldonadóval – vág neki a szezonnak, és a tél folyamán több mérnökük is elhagyta őket. Hétfőn kiderült, hogy átszervezik a menedzsmentet is: a vezérigazgató, Patrick Louis átadja a helyét Matthew Carternek, és az anyacég Genii mobilitási ágazatánál fog betölteni valamilyen posztot, bár a csapat igazgatótanácsának továbbra is a tagja marad.
A 2014-es előszezoni tesztek:
- Január 28-31., Jerez
- Február 19-22., Bahrein
- Február 27.-március 2., Bahrein
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!