Bár az autók versenyzővel együtt mért minimális megengedett tömegét idén a tavalyi 642 kg-ról 691 kg-ra növelték, a turbómotoros, fejlett hibrid rendszerrel egybeépített hajtáslánc annyival robosztusabb lesz az eddiginél, hogy minden kiló számítani fog, ezért a nehezebb pilóták hátrányba kerülhetnek.
A 184 cm-ével a mezőnyben magasnak számító Adrian Sutil elismeri, hogy ez számára is szempont volt. „Szokás szerint rengeteget kellett edzeni, ezúttal azonban inkább arra koncentráltam, hogy fogyni tudjak" – idézi őt új csapata, a Sauber által közölt interjú. „Magas vagyok, ezért a testsúly szempontjából mindig a határon voltam, de most meg kellett szabadulnom az utolsó felesleges kilóktól is. Ez sikerült, bár karácsonykor és szilveszterkor nem ettem túl sokat!"
Sutil, aki a 99-es rajtszámot választotta, mert „mindenben a maximumra törekszik", konkrét célt is kitűzött maga elé a közelgő szezonban. „Mindig fejlődni próbálok, és mivel a legjobb eredményemet eddig 2011-ben értem el, amikor a bajnokság 9. helyén végeztem, most reálisan arra fogok törekedni, hogy ennél jobban szerepeljek" – jelentette ki a német, aki Esteban Gutiérrez csapattársa lesz.
A Force Indiához visszatérő Nico Hülkenberggel helyet cserélő Sutil abban bízik, hogy az új szabályok miatt idén nem jelentenek majd akkora hátrányt a beilleszkedéssel járó nehézségek, mint máskor. „Először mindig nehéz beülni egy új autóba" – ismerte el. „Természetesen időbe telik alkalmazkodni hozzá, idén azonban mindenkinek teljesen új autója lesz, ezért senki nem kerül előnybe vagy hátrányba a többiekhez képest."
„Különösen technikai téren kell majd sokat tanulnunk" – tette hozzá. „Rengeteg lesz az újdonság a motorok és az üzemanyag-menedzsment terén, ami szerintem a közelgő szezon egyik legnehezebb kihívásának ígérkezik. Jó lesz minél több ismeretet szerezni. Korábban nem használtunk fly-by-wire rendszerű fékeket sem."
A Sauber vasárnap mutatta be 2014-es autóját, a C33-at.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!