A Lotus kettős orrnyúlványa már az autó bemutatójának pillanatában nagy feltűnést keltett, de a bahreini teszten szerzett tapasztalatok alapján úgy tűnik, be is váltja a hozzá fűzött reményeket. Noha a tömege nagyobb, mint a hagyományosabb konstrukcióké, aerodinamikailag előnyösebb azoknál, mert az egyébként eltérő hosszúságú nyúlványok között több levegőt enged az autó alá áramlani.
„Az autóról kapott aerodinamikai adatok azt mutatják, hogy működik" – mondta a Lotus technikai igazgatója, Nich Chester az Autosportnak. „Konkrét számot nem fogok említeni, hogy mennyivel tartjuk jobbnak a hagyományos alacsony orrnál, de érzékeltük azt a számottevő előnyt, amely miatt ezt a megoldást erőltettük."
Chester elismerte: meglepődött, hogy a riválisok közül senki nem állt elő hasonló konstrukcióval, pedig a Lotus korábbi technikai igazgatója, James Allison – akinek tudomása volt az ötletről – átszerződött a Ferrarihoz, a Toro Rosso fejlesztési programját irányító James Key pedig megerősítette, hogy ők is gondolkodtak egy hasonlón.
„Tudom, hogy egyes csapatok hamar beleláttak abba, amit csináltunk, ezért azt hittem, legalább néhányan megpróbálják ezt az utat követni" – mondta Chester. „Ezzel az orral kapcsolatban a szerkezeti kialakítás a legfőbb nehézség, hogy átmenjen a törésteszten. A struktúrája természetesen eltér a hagyományos orrokétól, és elég sok kísérletezést követelt, mire elégedettek lettünk vele, és a teherbíró képessége megfelelővé vált."
A Lotus annak ellenére bizakodó volt a bahreini tesztsorozat után, hogy a négy nap alatt műszaki problémák miatt mindössze 621 km-t tudtak megtenni.
A különféle orrkúpok technikai előnyeiről és hátrányairól itt írtunk részletesen.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!