A paddockban és a nézőtéren egyaránt fanyalogva fogadták azt az új szabályt, amely szerint ettől az évtől kezdve a szokásos pontok kétszeresét osztják ki a szezon utolsó futamán, de Damon Hill nem tartja ezt vállalhatatlannak. A rendszert azért vezették be, hogy tovább életben tartsák a világbajnoki küzdelmet, és az 1996-os világbajnok nem lát semmi kivetnivalót abban, ha a döntőn nagyobb lesz a tét, mint a többi versenyen.
„Wimbledonban is egyre fontosabbá válnak az egyenes kiesésű meccsek a döntőhöz közeledve – ebben az értelemben a döntő több pontot ér az első meccsnél" – mondta a Sky Sportsnak. „Én személy szerint nem értem, miért fújják fel ezt annyira. A cél így is a világbajnoki cím megszerzése marad, és ha a küzdelem a vége felé egyre kiélezettebbé válik, ha nő a tét, attól csak izgalmasabb lesz."
A turbómotorok viszonylag tompa, búgó hangja szintén kényes témának számított az elmúlt hónapokban. Miután a jerezi teszten meghallgatta őket, Hill pozitívan nyilatkozott az élményről, csak kisebb fenntartásai voltak.
„Az új motorok komoly műszaki kihívást jelentenek, és úgy tűnik, a versenyzőknek is tetszik a nagy nyomaték" – magyarázta. „A hang kérdőjeles volt. Nekem tetszik, bár talán lehetne egy kicsit hangosabb. De a Forma-1-hez így is méltó maradt, az autók még mindig elképesztően erősek és gyorsak, és a versenyeken az összes adottságukat ki fogják használni."
Hill szerint a változások kiszámíthatatlanabbá is teszik a küzdelmet. „A kisebb csapatoknak több esélyük lesz pontokat szerezni, és azt hiszem, az összes versenyző és istálló számára nehezebb lesz az egész szezon során kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani" – tette hozzá.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!