Vágólapra másolva!
Ez a két csapat a jelek szerint hátrébb esett az erősorrendben, de az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon tapasztaltak alapján mindkettőnél úgy érzik, van mibe kapaszkodniuk. A Ferrarinál elégedettek a rajttal és az autó gyors kanyarokban mutatott tempójával, a Lotus pedig örül, hogy az első versenyen önmagukhoz képest sokáig tudtak a pályán maradni.

Bár az első verseny alapján nehéz messzemenő következtetéseket levonni, Melbourne-ben az körvonalazódott, hogy az új érát a Mercedes kezdte a legerősebb autóval, a Red Bullnak sikerült megőriznie a helyét az élmezőnyben, a McLaren és a Williams pilótái pedig képesek lehetnek rá, hogy rendszeresen az élmezőnyben harcoljanak. Ezzel párhuzamosan az előző években a három-négy legjobb csapat közé tartozó Ferrari és Lotus hátrébb csúszott az erősorrendben.

A Ferrari új technikai igazgatója, James Allison elismerte, hogy csapatának bőven van hova fejlődnie, ugyanakkor lát pozitívumokat is. "Elégedettek lehetünk az F14T megbízhatóságával, de egyértelműen keményen kell dolgoznunk, hogy fejlesszük az autót, és egyenlő feltételekkel harcoljunk a Mercedesszel" - nyilatkozta. "Az F14T sok tekintetben jól muzsikált. Erősségei a rajtok és a kanyartempó - különösen a gyors kanyarokban -, de tovább kell dolgoznunk, hogy stabilabb legyen a féktávokon, illetve nőjön a végsebessége."

A maranellóiak 18 pontot szereztek Fernando Alonso 4. és Kimi Räikkönen 7. helyével, mindazonáltal a végeredményükben közrejátszott, hogy kizárták a rangsorból előlük Daniel Ricciardót, míg Lewis Hamilton nem ért célba egy műszaki hiba következtében. Allison szerint a Ferrarinak minden esélye megvan rá, hogy előrébb lépjen.

A Ferrarinál nem tagadják, hogy fejlődniük kell Forrás: AFP

"Az utóbbi F1-es szezonok mindegyikét pörgős fejlesztési verseny jellemezte márciustól novemberig. Az idei új szabályok tengernyi lehetőség kínálnak az autó javítására, és arra számítunk, hogy a fegyverkezés a szokásosnál is intenzívebb lesz" - mondta. "A versenyképességünk nem volt elfogadható Melbourne-ben, de előrébb akarjuk verekedni magunkat az autóhoz készített újításokkal."

A Lotus a sebesség tekintetében jónak érzi az autóját, ám ez mit sem ér, ha az E22 nem képes kibírni egy versenytávot. A csapat már a tesztidőszakot is az utolsó helyen zárta a megtett kilométereket tekintve, az Ausztrál Nagydíj első edzésnapján pedig újból előjöttek a megbízhatósági problémák, melyek következtében a Lotus két versenyzője együtt is csupán 14 kört tudott megtenni.

A futamon azonban javult az összkép, hiszen Romain Grosjeannak és Pastor Maldonadónak is sikerült eljutnia legalább a táv feléig, mielőtt elromlott az autójukban a hibrid rendszer, így annak ellenére, hogy az időmérőn senkit sem tudtak megelőzni, kicsit már optimistábbak.

"A pozitívumokat kell néznünk. A 44 megtett kör nagyon hasznos volt mindannyiunknak, az autónak, a mérnököknek és nekem is" - mondta Grosjean az NBC-nek. "Igen, valóban rossz érzés kiesni, de legalább sikerült némi hasznos adatot gyűjtenünk és előrébb lépnünk. Többet tanultunk, mint az egész téli tesztelés során, és most először tudtam olyan autót vezetni, amely mindig ugyanúgy viselkedett az egyes kanyarokban."

Maldonado hasonlóan vélekedett, mint csapattársa. "Bizonyosan voltak pozitívumok, mindkét autónk elég sokáig tudott menni a versenyen, ami fontos, mert korábban nem sikerült 20 kört összeraknunk. Muszáj továbbra is keményen dolgoznunk, mivel probléma van a motorral, de össze kell tartanunk, és a tőlünk telhető legjobbra kell törekednünk."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!