Ron Dennis arra kéri a Forma-1 rajongóit, hogy akkor se mondjanak le a 2014-es idényről, ha az első futamok a megbízhatósági problémák miatt esetleg káoszba fulladnak. A teszteken sok műszaki hiba hátráltatta a csapatokat, ezért arra lehet számítani, hogy az idény elején a szokásosnál kevesebb autó ér majd célba a versenyeken. A gyenge megbízhatóság kiszámíthatatlan eredményekhez is vezethet, de a McLaren vezérigazgatója szerint rövid időn belül rendeződik majd az erősorrend, és ismét nagyszerű küzdelmet láthatunk majd.
Dennis úgy véli, a 2014-es idény a „teknős és a nyúl” versenyére fog emlékeztetni, hiszen „kezdetben nagy lesz a lemorzsolódás, és az első egy-két futamot egyetlen csapat uralma jellemezheti”, később viszont a többiek is felzárkózhatnak hozzá. „Két okból gondolom, hogy így lesz: az egyik tényező a megbízhatóság – az első időszakban sok autó lerobban majd a versenyek vége felé -, a másik pedig az üzemanyag-fogyasztás és a gumikopás” – indokolta Dennis, hogy miért lehet zavaros az idénykezdet.
„Amint stabilizálódik a helyzet, nagyszerű versenyeket láthatunk majd a teknősök és a nyulak között. Lehet, hogy tévedek, de én erre számítok” – tette hozzá a vezérigazgató. „Rövid távon valóban várhatóak gyermekbetegségek, ezek miatt azonban nem szabad elhamarkodottan ítélnünk.”
Két fiatal pilóta, az újonc Kevin Magnussen és a második idényére készülő Valtteri Bottas szerint idén az lesz az egyik legnagyobb változás, hogy az autók nehezebb vezethetősége miatt többet számít majd a versenyzők egyéni teljesítménye. „A befújt diffúzorokkal kicsit könnyebb dolguk volt a pilótáknak” – mondta a McLaren dán újonca. „A nagyobb nyomaték miatt most némileg nehezebb lesz vezetnünk. A gumikímélés is nagyobb feladatnak ígérkezik, ami trükkös helyzeteket eredményezhet. Jobban számítanak majd a versenyzői képességek, és a gázpedállal is érzékenyebben kell bánnunk.”
„A csökkentett leszorítóerőhöz és a tapadáshoz viszonyítva idén kicsit nagyobb teljesítményt kell kordában tartanunk” – magyarázta Bottas, aki egyetért azzal, hogy idén több múlik majd a versenyzőkön. „A versenytáv alatt pedig nem csak a gumikkal, hanem az üzemanyaggal is spórolnunk kell majd.”
„A számítógépek nyilván segíteni fognak, de végső soron a versenyzőn múlik majd, hogy képes-e időveszteség nélkül spórolni a benzinnel” – tette hozzá.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!