Noha a Red Bull ausztráliai kizárása után több csapat is elismerte, hogy a hétvége során pontatlanságokat tapasztaltak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hivatalos átfolyásmérőinél, az F1 irányító szervezete Malajziában sem változtat az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó szabályokon. Továbbra is csak az FIA mérőeszközeinek adatait veszik figyelembe a benzinátfolyás sebességének meghatározásakor, aki pedig a Red Bullhoz hasonlóan önkényesen a saját méréseiben bízik, pórul járhat.
A Red Bull fellebbezett a kizárás ellen, de az ügyben csak április 14-én, a Kínai Nagydíj előtt hoznak végleges döntést. A címvédő teljes meggyőződéssel állítja, hogy nem szegték meg a szabályokat, hiszen az FIA átfolyásmérői az egész hétvége folyamán pontatlanul működtek. A szövetség azonban a hétvége előtt figyelmeztette a csapatokat, hogy bármilyen kihágás esetén a zéró tolerancia elvét fogja alkalmazni, ezért a Red Bullnak kevés esélye lehet a pontok visszaszerzésére.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting a melbourne-i botrány és a Red Bull kritikái ellenére Malajziában sem kíván változtatni az üzemanyagra vonatkozó szabályokon. „Semmin nem változtatunk, hiszen nincs rá okunk” – jelentette ki Whiting, aki továbbra is megbízik a Gill Sensors által szállított eszközben.
Az átfolyásmérő adatait az eddigiekhez hasonlóan össze fogják hasonlítani az injektorokéval, és amennyiben a kettő között jelenős eltérést tapasztalnak, átállnak az alternatív mérésre. A mintavételi frekvencia Ausztráliához hasonlóan Melbourne-ben is 5 Hz lesz.
Az üzemanyagszabályokkal és a Red Bull fellebbezésének hátterével ebben a cikkben foglalkoztunk részletesen.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!