Az elmúlt években a sportfelügyelők számára nehéz feladatnak bizonyult annak megállapítása, hogy a versenyzők elegendő mértékben lassítottak-e le, amikor a pálya egyes szakaszain sárga zászlókat lengettek. A 2014-es idényre ezért az FIA egy új egy rendszert vezetett be, amelynek köszönhetően sokkal pontosabban ellenőrizni tudják a pilótákat.
Az Autosport értesülései szerint a szövetség idén minden pályát 20 külön szektorra bontott fel, amelyekben egyenként ellenőrizni tudják a versenyzők tempóját. Eddig csak a köridők méréseinél is mérvadó 3 szektorban futott részidőket tudták figyelembe venni, és azok ellen indult vizsgálat, akik a sárga zászlók lengetése mellett érték el a legjobb idejüket az adott pályaszakaszon. Ez a módszer azonban nem bizonyult tökéletesnek, hiszen a három szektor időeredménye sokszor nem adott pontos képet arról, hogy a versenyzők valóban lelassítottak-e a zászlókat látva.
Mostantól viszont a lassulás mértékére is egyértelmű szabályok vonatkoznak: ha csak egy zászlót lengetnek, a versenyzőknek az egyéni legjobbjuknál minimum 2 tizeddel kell lassabb szektoridőt futniuk az érintett szakaszon, dupla sárga zászlók esetén pedig legalább 5 tizeddel kell visszavenniük a tempóból. A 20 külön szektor ellenőrzésével az is sokkal pontosabban követhető lesz, hogy a pilóták mikor vették el a lábukat a gázpedálról.
„Ha a hosszabb szektorokat vennénk figyelembe, az nem mindig lenne mérvadó, így viszont pontosabban tudjuk ellenőrizni, hogy a versenyzők elegendő mértékben lassítottak-e a sárga zászlós jelzések alatt” – mondta az Autosportnak Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója még Melbourne-ben. „Ez egy újabb eszköz a sportfelügyelők fegyvertárában.”
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!