A Daimler igazgatótanácsának egyik tagja, Thomas Weber elárulta, a Mercedes komolyan fontolóra vette volna a sportágból való kiszállást, ha a Forma-1 nem tért volna át az 1,6 literes, V6-os turbómotorokra. Noha az F1-et rengeteg kritika érte a kisebb, halkabb motorokra való váltás miatt, a széria komoly bajba kerülhetett volna a V8-as szívómotorok megtartása esetén: a Renault már korábban kijelentette, hogy a régi motorszabályok mellett nem maradtak volna a Forma-1-ben, és a Honda 2015-ös visszatérését is a turbók tették lehetővé.
A vállalat kutatás-fejlesztési tevékenységét is irányító Weber egy egyértelmű „igennel” válaszolt az Autosport kérdésére, amikor arról faggatták, hogy a Mercedes átgondolta volna-e az F1-es részévételt. Szerinte sikeres szereplés esetén nem fordítottak volna azonnal hátat a bajnokságnak, viszont valószínűleg ebben az esetben sem maradtak volna túl sokáig.
„Jobb lett volna a helyzet (ha nyertünk volna), de az igazgatótanács döntései nem függenek ettől” – nyilatkozta. „Felelősek vagyunk a tevékenységeinkért. Nem lett volna érdemes a sportban maradnunk csak azért, mert sikeresek vagyunk.”
Weber szerint a marketing lehetett volna az egyetlen érv a maradás mellett, de ő személy szerint annak sem látta volna értelmét, ha csak emiatt folytatták volna az F1-es szereplésüket. A szakember egyébként úgy véli, a Forma-1 nagy lépést tett előre az új szabályoknak köszönhetően. „Korábban soha nem voltunk ennyire közel ahhoz a technológiához, amelyre a mai utcai autókban is szükség van. A kisebb motorok, a turbófeltöltés, a hibrid technológia – most erről szól a Forma-1” – jelentette ki.
Az elégedetlenkedő rajongókat Weber szerint úgy lehetne meggyőzni a változások fontosságáról, ha részletes magyarázatot kapnának arra, miért van szükség az új technológiákra. „Az emberek azt hiszik, minden örökké tarthat. Arról azonban nem sokat tudnak, hogy milyen bonyolult és veszélyes viták folytak az F1 jövőjéről, még néhány felügyeleti tanácsban is” – nyilatkozta. „Úgy gondolom, a jövőnk érdekében mindenképpen változtatnunk kellett az üzleti rendszerünkön.”
A Mercedes ügyvezetői jogkör nélküli igazgatója, Niki Lauda teljesen egyetért Weberrel. Szerinte a turbómotorok nélkül „egyetlen nagy gyártó sem szállna be a sportba”, és a Forma-1 a rajongóit is elveszítené. „Ha egy modern, jövőorientált F1-et szeretnénk, akkor ez a helyes út” – vélekedett.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!