A Williams a dupla pontszerzés ellenére csalódottan zárta a bahreini hétvégét, Valtteri Bottas 3. rajthelye után ugyanis arra számítottak, hogy a 7. és 8. helynél előrébb tudják befejezni a versenyt. A futamon azonban a Force India és a Red Bull is erősebbnek bizonyult náluk, ami Felipe Massa szerint elsősorban a jobb taktikájuknak volt köszönhető. Az élmezőny nagy része kétkiállásos stratégiát választott, a Williams azonban a nagy mértékű gumikopás miatt ezt nem tudta bevállalni.
„Az egész versenyen harcoltunk a Force Indiákkal, de ők sokkal jobban bántak a hátsó gumijaikkal, ezért csak kétszer kellett kiállniuk a bokszba. Mi erre nem voltunk képesek” – ismerte el Massa, aki a rajt után a 3. helyen állt, és sokáig dobogós helyezésben reménykedett.
„A gumikopás – különösen a hátsó abroncsokon – sokkal jelentősebb volt, mint amire számítottunk” – erősítette meg a 8. helyen célba érő Bottas is. „Eredetileg mi is két kiállást terveztünk, de elég korán változtatni kellett a taktikánkon. Emiatt visszaestünk a verseny végére, és a Safety Car sem segített.”
Bottas a futam alatt megfigyelte, hogy a riválisaik sokkal jobban gyorsítottak ki a kanyarokból. „Az utolsó három körben vonatoztunk a Force India és a Red Bullok mögött, de a kanyarok kijáratánál annyira elhúztak tőlünk, hogy nem tudtunk elég közel kerülni az előzéshez” – magyarázta.
A Williams menetteljesítményi részlegét irányító Rob Smedley szerint döntő, hogy a csapat ne csak egyetlen területen keresse a problémák okát. „Az aerodinamika is fontos, de több száz, ha nem ezer kis részlet van, amelyeket meg kell vizsgálnunk” – jelentette ki Massa korábbi ferraris versenymérnöke, aki ezen a hétvégén kezdett el a Williamsnél dolgozni.
„A Safety Car nélkül a 7. helynél előrébb végezhettünk volna. Nem segített nekünk, amikor a pályára küldték, de ez a Forma-1-hez tartozik” – nyilatkozta Smedley. „A stratégiánkat és az az autónk teljesítményét figyelembe véve viszonylag elégedett vagyok az eredményekkel.”
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!