A Forma-1-es csapatokra épülő Stratégiai Munkacsoport az Autosport szerint azt fontolgatja, hogy feloldja az aktív felfüggesztésre vonatkozó tilalmat. A technológia az 1990-es évek elején terjedt el igazán, és abban az időben jelentősen hozzájárult a Williams fölényéhez, de 1993 után az elektronikus vezetési segédeszközökkel, köztük a kipörgésgátlóval és a teljesen automata sebességváltóval együtt száműzték a sportból.
A lényege, hogy a kerekek függőleges mozgását egy fedélzeti számítógép segítségével valós időben optimalizálva szabályozza, így mindvégig merőlegesek maradnak az útfelületre, ami a terhelésváltásoknál – kanyarodás, gázadás és fékezés közben – is maximális tapadást biztosít. Lényegében megakadályozza az autó bólintását és oldaldőlését is.
Bár az aktív felfüggesztést húsz évvel ezelőtt részben azért tiltották be, mert drága volt, most paradox módon éppen költségcsökkentési céllal rehabilitálnák. A csapatok ugyanis úgy vélik, a segítségével könnyebben meg tudnák találni a helyes beállításokat, mint a jelenleg használatos, bonyolult passzív futóművekkel. Az Autosport úgy tudja, a technológiát 2017-ben élesztenék fel, és ezzel párhuzamosan a felnik átmérőjét is 17 collosra növelnék.
A Stratégiai Munkacsoportban felvetődött elképzelések között állítólag szerepel még az autók bizonyos részeinek, köztük az üzemanyagrendszernek, a gyűrődési zónáknak és az első vezetőszárnyaknak az egyszerűsítése, de megválhatnak a bonyolult interlink felfüggesztésektől és fékhűtőcsatornáktól is.
Emellett lehetséges, hogy tovább csökkentik majd a helyszínre kiutazó személyzet maximális létszámát.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!