Egyes híresztelések szerint a Red Bull komolyan fontolgatja, hogy lecseréli jelenlegi motorszállítóját, a 2014-es idényt számos problémával kezdő Renault-t. A Sport Bildnek nyilatkozva Helmut Marko is elismerte, hogy a francia gyártóval zsinórban négy világbajnoki címet szerző istálló a nyár elején átgondolja, érdemes-e partnert váltaniuk. Állítólag hazai versenyük, a júniusi Osztrák Nagydíj után választják ki a jövőbeni motorszállítójukat.
„Akkor már valóban meg kell hoznunk a döntést” – nyilatkozta a Red Bull tanácsadója. Kérdés azonban, hogy melyik gyártó lehetne a címvédő új partnere - a Mercedesszel való együttműködést már korábban kizárták, és az is valószínűtlen, hogy korábbi motorszállítójukhoz, a Ferrarihoz pártolnának át. Jövőre a Honda is visszatér, de a tulajdonos Dietrich Mateschitz nemrég kijelentette, hogy nem szeretne „egyszerű ügyfél” lenni a gyári támogatást élvező McLaren mellett.
Felmerült azonban egy másik lehetőség is. A Red Bull szoros kereskedelmi kapcsolatokat ápol a Volkswagennel, és már többször szóba került, hogy a német gyártó a jövőben beszállhat a Forma-1-be. „A Volkswagen más bajnokságokban is szerepel, és olyan motorokat gyártanak, amelyek hasonlítanak a Forma-1-es erőforrások technológiájára” – magyarázta Marko.
A 2015-ben biztosan érkező Hondával kapcsolatban pedig olyan találgatások láttak napvilágot, hogy szeretnének részesedést vásárolni új partnercsapatukban, a McLarenben. A Pitpass.com szerint a japán gyártó ezúttal nem csak egyszerű motorszállítóként szeretne részt venni a bajnokságban, komolyabb terveik vannak a McLarennel: az együttműködésben az utcai autóikban is létfontosságú, „zöldebb” technológiához való közeledés lehetőségét látják.
A tulajdonrész megvásárlásának azonban több akadálya is lehet. A Pitpass.com úgy tudja, az üzlet létrejöttéhez mindhárom jelenlegi tulajdonos – Ron Dennis, Mansour Ojjeh Techniques d’Avant Garde Group nevű cégcsoportja és a Bahreini Királyság által birtokolt Mumtalakat Holding Company – beleegyezése szükséges, ráadásul ha egyikük el szeretné adni a tulajdonrészét, azt először a másik két tulajdonosnak kell felajánlania.
Az is nehézségeket okozhat, hogy a Honda autógyártóként szeretné bevásárolni magát a szintén utcai autókat is gyártó McLaren Groupba – ehhez külön engedélyre lenne szükség az összes tulajdonos részéről.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!